Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do tuzemských peoplemetrů vstoupil globální obr Nielsen

  19:14aktualizováno  19:14
Finančník Vladimír Komár a jeho společníci prodali 51 procent v technologické společnosti Mediaresearch, která v Česku zajišťuje systém měření televizní sledovanosti. Přes polovinu firmy získá obří globální technologická a výzkumná skupina Nielsen. Cenu obchodu ani jedna ze stran nechce komentovat.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek)

Právě společnost Nielsen měla přitom ještě loni v Česku postavit paralelní měření, které iniciovalo zejména tehdejší vedení TV Nova. Nakonec z něj ale sešlo a o možném spojení obou firem se už několik měsíců spekulovalo. 

„Dohoda se společností Mediaresearch nám umožní poskytovat hlubší pohledy na chování spotřebitelů, a pomáhat tak našim klientům vyvíjet a prodávat jejich výrobky a služby efektivněji,“ uvedl v prohlášení Kyriakos Kyriakou, ředitel Nielsen pro východní Evropu.

Podle Vladimíra Komára, někdejšího spolumajitele TV Nova, spojení s touto silnou globální značkou pomůže firmě zejména na zahraničních trzích. „Máme velmi kvalitní produkt, ale když se chcete prosadit třeba v Gruzii, či jinde, tak to tamním těžko vysvětlíte. Ve spojení se značkou Nielsen to bude jednodušší. Navíc Nielsen nabídl velmi slušnou cenu a věříme, že i do budoucnu se hodnota našeho zbývajícího podílu díky spojení výrazně zvýší,“ věří Komár, kterému dále patří třeba Karlovarská Korunní či kosmetická společnost Dermacol.

Cenu nikdo neprozradil. Obchod mohl vyjít na stovky milionů

Ani on ale cenu transakce komentovat nechtěl. Lidé z trhu odhadují, že obchod mohl celý Mediaresearch ocenit na stovky milionů korun. 

Kromě Komára je dalším nejvýznamnějším akcionářem v Mediaresearch, respektive v mateřské britské společnosti Admosphere, Brit Iain Nils Hessey Rügheimer, podíly v něm mají také manažeři firmy Tereza Šimečková a Michal Jordan. Všem původním akcionářům podíly ve firmě zůstávají, jen se poměrně přepočtou na zbývajících 49 procent.

Vladimír Komár

Vladimír Komár

Do pětičlenného představenstva společnosti byli jmenováni Tereza Šimečková a Michal Jordan, kteří budou současně působit i jako výkonní ředitelé, dále Kyriakos Kyriakou, který je rovněž jednatelem společnosti ACNielsen Czech Republic, a Alain Couttolenc a Vittorio Sala, lídři mediální části společnosti Nielsen pro Evropu.

„Firmě se chci nadále věnovat, řešit možné zahraniční trhy, jako matematika mě to baví, také zůstávám šéfem dozorčí rady,“ dodal ke svému dalšímu působení Komár. V České republice budou vedle sebe nově působit dvě sesterské společnosti holdingu - současná společnost ACNielsen Czech Republic, která se zabývá monitoringem dat z maloobchodu, a nově společnost Nielsen Admosphere, která nahradí současnou společnost Mediareseach.

Kromě peoplemetrů je Mediaresearch v Česku dnes vlastně jedinou společností, která sleduje reklamní investice do médií. I tato divize je součástí obchodu. To platí i o dalších částech firmy, jako je Adwind Software, Prime Time, ale také zahraniční pobočky Mediaresearch Slovakia, Mediaresearch Bulgaria.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.