Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nevhodné dárkové poukazy se dají v Británii prodat na speciálním webu

  8:09aktualizováno  8:09
Dárkové vouchery na zboží, wellness služby nebo různé zážitky jsou oblíbenou formou vánočního dárku. Jen v Británii se za ně utratí kolem 5,6 miliardy liber (177,4 miliardy korun). Poukazy v hodnotě přes 302 milionů liber se ale nikdy nevyužijí. Tyto vouchery ale mohou jejich majitelé přes speciální web poslat dál.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek)

Během prvního lednového týdne lidé začínají vracet nevhodné vánoční dárky. Například ve Spojených státech zákazníci pošlou obchodníkům zpět věci za skoro 30 milionů dolarů (775,5 milionu korun). Vracení věcí tu vrcholí 5. ledna, který tak přepravní služba UPS pojmenovala Národním dnem vracení, píše americký server Quartz.

Oblíbenou variantou vánočního dárku jsou vedle peněz i různé vouchery, tedy poukazy na zboží či služby. Ani s těmi se však darující nemusí trefit do vkusu svých blízkých. V Británii proto vznikl portál, kde mohou lidé takové dárky vracet. Samozřejmě se slevou. Dostanou za ně zhruba o pětinu méně, než byla jejich původní hodnota.

Na webové stránce Zeek.me se dají poukazy prodat za hotové. Funguje to podobně jako aukční portál eBay, konstatuje britský Daily Mail.

Voucher musí mít hodnotu mezi 10 a 500 britskými librami (317 až 15 837 Kč), pocházet od obchodníka s alespoň pěti pobočkami a být platný minimálně měsíc v digitální verzi nebo tři měsíce v podobě papírové karty.

Portálu Zeek stačí poslat fotku fyzického poukazu nebo kód digitálního voucheru. Pokud portál uzná, že poukaz je pravý, nabídne ho svým zákazníkům.

Prodávající se ale musí smířit s tím, že voucher musí nabídnout jednak s minimálně desetiprocentní slevou oproti původní hodnotě. Jinak by pro zájemce o něj bylo výhodnější poukaz koupit přímo u obchodníka a navíc s delší platností. Dalších sedm procent z hodnoty poukazu zkasíruje Zeek jakožto zprostředkovatel. Za původně stolibrový poukaz (3 167 Kč) tak prodávající dostane maximálně 83,7 libry (2 651 Kč). Peníze mu přijdou do 14 pracovních dnů od odeslání fyzického poukazu nebo prodeje digitálního voucheru.

Britská vláda plánuje platnost poukazů prodloužit na nejméně dva roky a zvýhodnit podmínky jejich použití. Diskutuje se také o tom, jak chránit zákazníky s poukazy, jejichž vydavatelé zkrachovali. V současnosti jsou některé poukázky platné jen půl roku, jiné skrývají různé poplatky. Najdou se i vouchery, na nichž není platnost vůbec vyznačena a zákazníci tak nevědí, do kdy je mohou uplatnit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Uber vzdal cenovou válku v Rusku, chystá fúzi s místní taxislužbou

Bitevní linie na trhu alternativních taxislužeb na celém světě se překreslí. Americký Uber a ruský Yandex.Taxi se rozhodly spojit své síly a vytvořit jednu z...  celý článek

Uprchlíci na přeplněném nafukovacím člunu ve Středozemním moři.
Boj s migrací: EU omezí export nafukovacích člunů do Libye

Členské země Evropské unie rozhodly omezit export nafukovacích člunů a závěsných motorů pro ně do Libye. Podle tiskové zprávy Rady EU je to součást snahy...  celý článek

Vlaky nejezdí plné jen směrem z Číny, ale čím dál častěji z Evropy.
Lodě budou přepravě zboží z Číny dál vládnout, myslí si expert

Ve středu odjel první přímý nákladní vlak z Prahy do čínského Yiwu. Objem zboží po železnici mezi Čínou a Evropou roste, ale Petr Kadeřávek, vedoucí redaktor...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.