„Zakazuje se reklama uvádějící zvláštní nabídku zboží v případech, kdy je prodávajícímu známo, nebo může předpokládat, že není nebo nebude schopen zajistit nabízené zboží v množství, které odpovídá očekávané poptávce,“ uvádí zákon.
Pokud obchody nemají na skladech dostatek zlevněného zboží, musejí přesně uvést, kolik kusů budou v jednotlivých prodejnách nabízet. Další povinností obchodníků bude přesně vymezit období, během kterého slevy platí.
Zástupci velkých řetězců tvrdí, že se pro ně novelou mnoho nezmění. Například Tesco dodržuje podle své mluvčí firmy Jany Matouškové vše, co novela ukládá. „Je pro nás samozřejmostí zajistit dostatečné množství zboží i mimo trvání reklamní akce,“ dodala.
Novelu zákona o reklamě podpořili vedle koaličních poslanců i komunisté. Je proto pravděpodobné, že by zákon prošel i přes případné veto Senátu či prezidenta.
Hlasy po regulaci slev zesílily loni začátkem ledna, a to především kvůli řetězci Carrefour. Ten lákal v letácích zákazníky na zboží, které nakonec v prodejnách nebylo k nalezení. - více zde
Kontroly České obchodní inspekce ale vzápětí našly nedostatky i u dalších řetězců. Celkem nebyly v pořádku slevy v pětině kontrolovaných případů.