Policie musela uzavřít část silnic mezi letištěm a přístavem na Temži. Na některých místech se musely odstranit i dopravní značky, které stály v cestě nadměrnému nákladu.
Křídla a ocas letounu dorazí do Skotska po vlastní ose.
"Na tak komplexní operaci proběhlo všechno překvapivě hladce," řekl agentuře AP mluvčí skotského muzea Gordon Rintoul.
"Jsme moc rádi, že už je na cestě, na tomto projektu jsme pracovali přes rok," dodal.
Letadlo s kódovým označením Golf Bravo Oscar Alpha Alpha (neboli G-BOAA) už je sice na lodi, ta zatím ale stále kotví v přístavu Isleworth nedaleko Londýna.
Plavba přes Londýn a dále k moři se kvůli nepříznivým podmínkám odložila na 12. duben.
G-BOAA absolvoval za dlouhá léta služby přes osm tisíc letů. Poprvé odstartoval z Bristolu v roce 1975, poslední komerční let z New York do Londýna uskutečnil 12. srpna 2000.
Tři další concordy z British Airways skončily v zámoří - na letišti Grantley Adams na Barbadosu, v leteckém muzeu v Seattlu a v muzeu v New Yorku.
Další tři zůstaly v Británii - jedno letadlo na Heathrow, jedno v Manchesteru a jedno ve střední Anglii ve Filtonu. Zde se nadzvuková letadla vyráběla.
Poslední letoun Concorde ve vlastnictví British Airways čeká na lodi v přístavu Isleworth u Londýna. (4. dubna 2004) |
Poslední letoun Concorde ve vlastnictví British Airways čeká na lodi v přístavu Isleworth u Londýna. (4. dubna 2004) |
Mechanici připevňují poslednímu concordu z flotily British Airways typický zahnutý nos. Letoun čeká na lodi v přístavu Isleworth u Londýna na další transport. (4. dubna 2004) |