Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Česká pošta

Pošta dostala dvoumilionovou pokutu za levnější služby pro Tesco

  • 8
Česká pošta dostala dvoumilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu. Regulátor ji potrestal za to, že v roce 2012 účtovala společnosti Tesco nižší ceny než ostatním.

Pokuta je pravomocná. Na setkání s novináři to uvedl předseda úřadu Jaromír Novák. Pošta se pravděpodobně odvolá ke správnímu soudu.

Pokutu dostala pošta poté, když si v rámci rozesílání vyúčtování 1,3 milionu členům klubu obchodního řetězce Tesco řekla o zhruba třikrát nižší cenu, než odpovídalo běžným sazebníkům. Měla tak diskriminovat ostatní firemní zákazníky.

Pošta loni na pokutách zaplatila 1,7 milionu korun a další sankce za 4,9 milionu jí za loňský rok hrozí. Letos to podle Nováka zatím vypadá, že by největší státní podnik mohl dostat více pokut než loni.

V uplynulém roce ČTÚ přijal 241 podání, stížností a dotazů uživatelů poštovních služeb, což je o 37 procent méně než v roce 2012. Z toho 166 podání, stížností a dotazů se týkalo základních služeb poskytnutých Českou poštou.

Česká pošta provozuje 3 300 poboček. Počet doručených obyčejných zásilek loni klesl o 17 procent na 339 milionů.

,