Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pošťáci nevozí balíky až domů, jen nechají ve schránce oznámení

  16:04aktualizováno  16:04
Každý třetí zákazník internetových obchodů si stěžuje, že mu Česká pošta nepřiveze objednaný balík až domů. Pošťák u dveří vůbec nezazvoní a jen vhodí do schránky upozornění. Ukázal to průzkum o předvánočních nákupech, který si teď v lednu nechala vypracovat Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje internetové prodejce.
Lidé si stěžují na pošťáky, balíky nenosí domů, jen nechají ve schránce oznámení.

Lidé si stěžují na pošťáky, balíky nenosí domů, jen nechají ve schránce oznámení. | foto: Profimedia.cz

"Strašně moc lidí se nám ozývalo se stížnostmi a říkali to i v samotném průzkumu, že jim pošťáci stále častěji vhazují lístky do schránek, i když jsou doma," říká výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

Podle něj to může souviset s tím, že si pošťáci usnadňují práci v náročném období či v nepříznivém zimním počasí.

Stížnostem na špatné doručování balíků čelí pošta dlouhodobě, Český telekomunikační úřad ji za podobné prohřešky pokutuje téměř každý měsíc. Že se s tím může setkat každý třetí zákazník, však vyšlo najevo poprvé.

True

Pošta se hájí tím, že při doručování balíků nabízí více možností a ne všechny balíky musí podle svých vnitřních pravidel doručit až před dveře. Podle mluvčí Marty Selicharové průzkum neukazuje, o jaký typ balíků jde, a zřejmě do něj byly zahrnuty i balíky, které se doručovat až domů nemusí.

Šéf asociace Jan Vetyška přiznává, že průzkum podrobně nerozlišoval typy balíků. "Výsledky ukazují, že zákazníci mají tento problém. Možná to znamená, že pošta o svých službách zákazníky špatně informuje," nastínil Vetyška.

Největší internetoví obchodníci nicméně potvrzují, že využívají služeb, u nichž je povinností doručovatelů zavézt balík adresátům až do domu. Ve zboží vlastně mají uložené své peníze, a proto nevolí jednodušší způsoby doručování.

Například společnost Electro World, která provozuje jeden z největších internetových obchodů s elektronikou, zásadně využívá takzvaný cenný balík.

"Bohužel, často se stává, že pošta místo zásilky doručí jen oznámení o uložení na poště a zákazník si tam musí zajít," uvedla manažerka společnosti Anna Rumianová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Skupina 19 senátorů podává ústavní stížnost, v níž se domáhají zrušení části...
Devatenáct senátorů zkouší ústavní stížností zrušit část daňového řádu

Skupina devatenácti senátorů se obrací na Ústavní soud v souvislosti se zákonem o kontrolním hlášení DPH. Domáhá se zrušení části daňového řádu. Jedná se podle...  celý článek

Ilustrační snímek
Česká ekonomika znovu zrychlila, překvapilo to i analytiky

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku znovu zrychlila svůj růst. Hrubý domácí produkt stoupl meziročně o 4,5 procenta po tříprocentním vzestupu v...  celý článek

Tankování (ilustrační foto)
Benzin a nafta mírně zlevnily, natural stojí přes 30 korun ve třech krajích

Ceny pohonných hmot mírně zlevnily. Benzin Natural 95 za uplynulý týden zlevnil v průměru o haléř na 29,65 koruny za litr a nafta o dva haléře na 28,54 koruny...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.