Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poště ubývají dopisy, chce měřit rychlost a vydělávat na pokutách

  3:01aktualizováno  3:01
Česká pošta se chce podílet na stamilionovém "byznysu s rychlostí". Hlásí se do několika výběrových řízení na dodavatele a správce takzvaného stacionárního měření rychlosti, která vypisují obce.
O měření rychlosti se zajímá Česká pošta. Ilustrační snímek

O měření rychlosti se zajímá Česká pošta. Ilustrační snímek | foto: Dan Materna

"Chceme si nejdříve ověřit, že to, co máme spočítané na papíře, bude fungovat i v praxi. Pokud se předpoklady potvrdí, začneme se této oblasti cíleně věnovat," potvrzuje generální ředitel České pošty Petr Zatloukal.

Budeme pokuty platit na poště? Čtěte v sobotu 2. března

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

Poště letos skončil poslední monopol na zásilky do 50 gramů. Proto hledá, kde by si mohla "přivydělat" jinde.

Neznamená to samozřejmě, že by u silnic stáli pošťáci s radarem v ruce a chytali řidiče sami. Stacionární měření, to jsou napevno rozmístěné radary, které auto vyfotí a snímek pošlou rovnou městské policii. Ta pak část vybraných pokut posílá jako provizi firmě, která se o radar stará a zajišťuje přenos dat. Měst a obcí s radary jsou stovky, další přibývají.

A pošta, největší zaměstnavatel v zemi, chce být u toho. Podle pošty je tento zájem logický. Vedle svého tradičního listovního byznysu, který rok od roku padá, se snaží stále více profilovat i jako dodavatel informačních a komunikačních technologií. Zejména pak pro státní správu.

"Na trhu se zajímáme o projekty založené na IT řešeních. Z tohoto pohledu není třeba rozlišovat, jestli jde o správu registrů, anebo radarů na měření rychlosti," vysvětluje Zatloukal.

Firmy z oboru berou nástup pošty do "pokutového" byznysu vážně. Například zavedená společnost Czech Radar ji označuje za "silného konkurenta".

Formu spolupráce při měření rychlosti většinou určují samy obce. Například Trutnov vypsal tendr na instalaci radarů. Město si mělo dva radary včetně služeb pronajmout od vítěze na čtyři roky. Samo ovšem nakonec výběrové řízení zrušilo, ceny prý byly pro město příliš vysoké - osm milionů korun za čtyřletý pronájem dvou radarů bylo pro radnici moc.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.