Tento poplatek byl nedávno vyhlášen v anketě portálu bankovnipoplatky.com jako "nejabsurdnější" z těch, které české banky strhávají.
"Zaregistrovali jsme, že klienti z toho nebyli příliš odvázaní," říká Jan Lamser, místopředseda představenstva ČSOB, odpovědný za strategii Poštovní spořitelny. Ta bude o změnách ceníku detailně informovat dnes.
Poštovní spořitelna podobně jako další české banky nyní strhává klientovi z účtu šest korun, kdykoli na jeho účet přijdou peníze. Když přijdou peníze z ČSOB, strhávají se čtyři koruny.
Ve fóru čtenářů na bankovnipoplatky.com lze najít příběh, podle kterého šest kolegů v práci vymyslelo kanadský žertík na neoblíbeného kolegu: poslali mu společně tisíc korun, ale po korunách, takže banka mu za tisíc příchozích plateb strhla šest tisíc korun.
Lamser nechce prozradit, kolik peněz se na těchto poplatcích dosud vybíralo. Nicméně kdyby každý z 2,1 milionu klientů dostal jednu platbu za měsíc, pak ročně jde o 150 milionů korun.
Lamser věří, že zrušení nepopulárního poplatku přivede Poštovní spořitelně více klientů, zvlášť v kombinaci s reklamní kampaní a dalšími úpravami v ceníku.
Podle Lamsera by platba měla smysl, pokud by Poštovní spořitelna měla hodně pestrou klientelu, kdy jednomu chodí měsíčně jedna platba a jinému sto. Pak by jedni dopláceli na druhé. "U nás se ale ukázalo, že rozptyl je velmi malý," uvedl Lamser.
Poštovní bude srozumitelnější
Poštovní spořitelna chce dále zjednodušit produkty a prodávat jediný balíček služeb za 40 korun, ve kterém bude přímé bankovnictví, platební karta i další služby.
Cílem je podle Lamsera nezatěžovat klienty výběrem různých balíčků a dát k dispozici "švédský stůl" za jednu cenu, nechť každý používá, co potřebuje.
Poštovní spořitelna prodává své služby na pobočkách České pošty a loni při podpisu smlouvy Lamser uvedl, že dlouhodobým cílem je dostihnout nynější jedničku na trhu drobného bankovnictví - Českou spořitelnu.
Šéf spořitelny Jack Stack i šéf mateřské Erste Bank Andreas Treichl v poslední době uvedli, že očekávají na českém trhu větší konkurenci, doprovázenou mimo jiné tlakem na snižování poplatků.
Banky nicméně počítají s tím, že Češi s rostoucím bohatstvím budou nakupovat víc bankovních služeb, včetně těch složitějších a dražších.