Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ledy u části Pražského okruhu se hnuly, stále však chybí pozemky i razítka

  18:00aktualizováno  18:00
Ředitelství silnic a dálnic dokončilo u severovýchodní části Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a hradeckou D11 dokumentaci o vlivu stavby na životní prostředí. Stavbu posoudí ministerstvo životního prostředí. Stále ji však blokují majitelé pozemků a jsou zapotřebí další kulatá razítka.
Stavba dálnice. Ilustrační foto

Stavba dálnice. Ilustrační foto | foto:  Dan Materna, MAFRA

Dokumentaci k posuzování vlivu na životní prostředí (proces EIA) pro chybějící části Pražského okruhu právě obdrželo ministerstvo životního prostředí, které podle Ťoka přislíbilo co nejrychlejší projednání.

„Propojení brněnské D1 s Běchovicemi je pro východní část Prahy a středočeské obce podstatným krokem pro zklidnění dopravy a je to dluh z minulosti, který musíme rychle splatit. Ministerstvo životního prostředí přislíbilo v co nejkratším možném termínu vyřídit proces EIA,“ prohlásil ministr Dan Ťok (ANO).

Lhůta pro vydání stanoviska je šestiměsíční, ministerstvo životního prostředí se ji však bude snažit zkrátit. „Samozřejmě záleží na množství připomínek, práci zpracovatele posudku a dalších faktorech. Výstavba Pražského okruhu pro nás rozhodně zůstává maximálně prioritní,“ uvedl v tiskové zprávě ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).

Dálnici čeká další papírování

Získání kladného stanoviska je prvním z řady kroků nutných před zahájením výstavby. Pokud jej úsek označovaný jako 511 získá, bude muset ještě získat územní a stavební rozhodnutí. Zároveň stát musí pro stavbu vykoupit pozemky.

Výkupy má urychlit memorandum o spolupráci při majetkoprávním vypořádání, které nedávno resort dopravy uzavřel s pražským magistrátem. „Překážkou dostavby doposud rozhodně nebyly finance, ale to, že stavbu dlouhé roky komplikovaly námitky a protesty od různých sdružení odpůrců stavby,“ dodal ministr Ťok.

Stát loni vyřadil dostavbu úseku 511 ze seznamu staveb, jejichž proces EIA by se měl řešit ve zrychleném řízení. Na rozdíl od ostatních staveb ve zkráceném řízení neměl platné územní rozhodnutí. Proto musí projít stavba tímto procesem znovu. Jde o projekt, jenž měl posudek EIA zpracovaný ještě podle starého zákona, který Evropská unie neuznává.

Stavba by měla začít do konce roku 2019. Počítá se s harmonogramem, který loni v létě po jednání s Prahou a dalšími dotčenými obcemi oznámil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).

Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou i dva tunely. Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, zatím je v provozu zhruba polovina.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nakládání kontejneru na vlak.
Z Prahy vyrazil do Číny první přímý vlak. Do cíle pojede 16 dní

Poprvé v historii spojí Česko a Čínu přímý vlak. Z terminálu společnosti Metrans v Praze-Uhříněvsi vyjela souprava s kontejnery do cílové stanice v čínském...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Na trhu levných letenek vypukne válka. Ryanair chce snížit ceny o desetinu

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair uvedla, že v reakci na silnou konkurenci na krátkých trasách v Evropě by ve zbytku léta mohla snížit ceny...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Náš systém cestující rozsadí, za místenky si připlaťte, vzkazuje Ryanair

Lidi naučil létat jen s příručním zavazadlem, nebo musí za odbavený kufr platit. Teď se průkopník levného létání po Evropě Michael O’Leary snaží jako šéf...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.