Německo po intenzívním lobbování domácího automobilového průmyslu proti tomuto zákonu odmítlo dát direktivě svou podporu. K německému postoji se přiklonila také Velká Británie se Španělskem. "Čtrnáct zemí se k návrhu v principu vyslovilo kladně, tři však řekly, že buď budou proti nebo se zdrží hlasování," řekl mluvčí úřadujícího komisaře EU pro životní prostředí Ritta Bjeregaarda s tím, že ministři životního prostředí se k návrhu vrátí co nejdříve.
Někteří ministři Německo za další odklad nové legislativy otevřeně kritizovali. Francouzská ministryně životního prostředí Dominique Voynetová prohlásila, že v sázce je celá věrohodnost rozhodování v EU, rakouský Martin Bartenstein zase obvinil Německo z podléhání tlaku jediné automobilky.
Navrhovaná direktiva, jejíž schválení ministři členských zemí letos již jednou odložili na žádost Německa, bude nutit automobilky, aby od roku 2003 přebíraly zpět staré vozy a od roku 2005 recyklovaly nebo znovu využily 80 procent jejich váhy, přičemž v roce 2015 to má být 85 procent. Náklady sběru a recyklace vozů s ukončenou životností by museli nést výrobci a automobilový průmysl odhaduje, že recyklace každého ze 150 miliónů automobilů, které nyní jezdí na evropských silnicích, jej bude stát asi 200 dolarů.
Proti direktivě v úterý na poslední chvíli ještě lobbovali šéfové německých automobilek Volkswagen, BMW, DaimlerChrysler, Opel a německé pobočky Fordu. Kancléř Gerhard Schröder, který byl ve funkci předsedy vlády spolkové země Dolní Sasko členem dozorčí rady Volkswagenu, ve středu řekl, že Německo bude hlasovat proti. Tomu se na čtvrtečním zasedání ministrů EU musel neochotně podřídit i ministr životního prostředí Jürgen Trittin.
Automobilky požadují, aby nemusely platit za recyklace vozů, které jsou nyní v provozu. Podle činitelů EU by mohl kompromis spočívat v tom, že sběr nyní jezdících starých vozů zdarma by mohl být odložen za rok 2003, zatímco automobilky by dříve než v roce 2003 začaly odebírat použité vozy, které prodají až po vstupu direktivy v platnost.