Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: PPL

Přepravní firma PPL neoprávněně podnikala. Pokuta přesáhla 4 miliony

  • 21
Společnost PPL musí Českému telekomunikačnímu úřadu zaplatit pokutu 4,2 milionu korun za neoprávněné podnikání v oblasti poštovních služeb. Pokuta je pravomocná, není proti ní žádný řádný opravný prostředek. Firma PPL podala správní žalobu k městskému soudu v Praze. Výklad úřadu je podle ní chybný, protože poštovní služby nikdy neposkytovala.

„Společnost PPL nesplnila zákonnou povinnost a neoznámila zahájení svého podnikání v poštovních službách,“ řekl mluvčí Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Martin Drtina. Pokutu v květnu podle Drtiny potvrdil druhoinstanční správní orgán.

ČTÚ v rámci rozhodnutí o udělení pokuty podle PPL aplikoval nesprávný výklad novely poštovního zákona z roku 2013, která chybně implementovala poštovní směrnici Evropského parlamentu.

„Společnost PPL zásadně nesouhlasí s výkladem a postojem ČTÚ, kdy ČTÚ nutí aplikovat regulaci poštovních služeb na oblast trhu, která byla vždy plně liberalizována,“ uvedl manažer marketingu PPL Miroslav Mareš. Firma se u soudu domáhá zrušení rozhodnutí o udělení pokuty a vrácení zaplacené pokuty.

Nesprávnost výkladu a postupu ČTÚ měl potvrdit městský soud svým rozhodnutím v obdobné věci z konce března, ve kterém odmítl nucenou aplikaci regulace poštovního zákona na poskytovatele zásilkových služeb. Podle verdiktu ze směrnice rozhodně nevyplývá, že by měla být násilně vnucena povinnost konkurovat dosavadním monopolním provozovatelům.

Společnost PPL CZ je součástí divize DHL Parcel Europe. PPL CZ se specializuje na vnitrostátní přepravu pro firmy a podnikatele, kde je jedničkou na trhu. PPL CZ zaměstnává 800 pracovníků a 1 200 řidičů, kteří doručí více než 23 milionů zásilek ročně. Disponuje 24 depy a největší sítí výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, kterých je více než 1000 po celé České republice.