PPL otestuje rozvoz v elektrododávkách. Mateřská DHL si je vyrábí sama

  • 29
Jeden z největších hráčů v doručování balíků v Česku, společnost PPL, vážně zvažuje přechod svého vozového parku z naftových dodávek na vozy s elektrickým pohonem. Inspirací je mateřská společnost DHL, která sama vlastní firmu na výrobu elektrických dodávek.

DHL tento týden testuje dodávku Voltia Maxi, který je nadstavbou modelu Nissan eNV 200. Vozidlo slovenské firmy je ideální hlavně pro městský provoz, má dojezd 100-140 kilometrů, v osmi kubících úložného prostoru uveze balíky o váze v součtu 600 kilogramů, vejdou se do něj tři europalety.

Elektromobily vpřed. Ceny baterií klesají, masový nástup elektroaut začíná

„Zatím jsme v rovině testování. Nicméně po testu zvažujeme zkušební zavedení v ostrém provozu,“ řekla Sabina Horká z PPL. Podle ní je uvedení elektromobilu do provozu cílem firmy pro letošní rok.

„Termín však souvisí s několika faktory, které bohužel nemůžeme ovlivnit. Na naší straně jde o dokončení vývoje elektromobilů s dostatečným dojezdem a vyhovující tonáží, jejich akreditace na českém trhu a distribuce pro nás dostupných dobíjecích stanic,“ dodala Horká.

Zelená kupředu

Nástup elektrických dodávek do větších měst ve světě souvisí především se snahou řady radnic omezit provoz aut na spalovací motor. Logistické společnosti se dlouhodobě snaží o zezelenění své flotily i v rámci zlepšení své image nebo snížení nákladů.

V Česku například Česká pošta přešla na dodávky na stlačený zemní plyn, elektromobily jsou tu ale zatím okrajovou záležitostí. Velký posun v této oblasti udělala společnost Deutsche Post DHL Group, pod kterou patří i PPL.

Koupila německou společnost StreetScooter, která vyvinula na míru dodávku právě německé poště. Je výrazně levnější, než modely od tradičních automobilek. Stejný vůz by se měl začít testovat i v české pobočce PPL.


Elektromobil