Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Během tří let postavíme 60 kilometrů dálnic, počítá ministr Prachař

  13:20aktualizováno  13:20
V příštích třech letech by stát mohl postavit zhruba 60 kilometrů dálnic v hodnotě 8,9 miliardy korun. Jde o připravené úseky, na které již bylo vydané stavební povolení. V televizi Prima to uvedl ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).
Stavba dálnice. Ilustrační foto

Stavba dálnice. Ilustrační foto | foto: Martin Stolař, MAFRA

Aktuální délka dálnic a rychlostních silnic v ČR je 1 242 km. Ministerstvo chce dobudovat nedostavěné úseky a napojit českou síť dálnic a rychlostních silnic na tranzitní evropské koridory.

"Pokud proběhnou standardní výběrová řízení, tak můžeme začít. Stavby máme pokryté i finančně," uvedl ministr. Podle Prachaře jde například o dokončení obchvatu Českých Budějovic na dálnici D3, dálnice D1 u Přerova, což je strategický uzel na koridoru Balt - Adriatic. Urychleně by se měl vyřešit také sesuv na dálnici D8 v Dobrovičkách nebo dokončit výkup pozemků pro dálnici D11 u Hradce Králové.

Pokračovat bude modernizace dálnice D1, kde se původně odhadovaly náklady na 24 miliard korun. Podle ministra budou náklady nižší, protože u dosud zadaných staveb se podařilo snížit cenu na 60 až 65 procent. Podle stínového ministra za KSČM Pavla Hojdy je to dáno především tím, že stavební firmy nemají tolik zakázek a ve výběrových řízeních jdou mnohdy i pod náklady.

Největší problém na D1 přetrvává na úseku mezi Lhotou a Velkou Bíteší, kde stavební firma OHL ŽS kvůli přerušování prací nabrala zpoždění přes 200 dní. Ředitelství silnic a dálnic ale bude podle Prachaře vyžadovat dodržení původně dohodnutého termínu. Jako řešení zmínil rozšíření doby, kdy se na stavbě pracuje.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.