"Čekáme ještě na vyřízení povolení z české strany, ale pokud vše půjde dobře, začneme létat do konce března," řekl MF DNES viceprezident Paul Hsueh. Jednání s novým dopravcem potvrdila i mluvčí Letiště Praha Michaela Lagronová.
Půjde o druhou dálkovou nákladní linku z Prahy, třikrát týdně dosud létá do Prahy z Tai-pei na Tchaj-wanu společnost China Airlines Cargo. Nová linka má ještě poté pokračovat do Lucemburku.
"Kromě celosvětového ekonomického oživení vidíme ve východní Evropě velkou poptávku a potenciál, Praha je geograficky velmi dobrou vstupní branou pro zboží z Číny," dodal Hsueh.
Z Číny do Čech letecky bude proudit hlavně elektronika, ale také textil. Podle lidí z oboru se letecká doprava vyplácí oproti lodi hlavně při přepravě menších zásilek nebo když je potřeba dodat zboží rychle.
Přeprava klientů zatím v nedohlednu
Nákladní letecká doprava zaznamenala během krize největší pád, loni objem převezeného carga z Prahy klesl o více než jedenáct procent. Svoji pravidelnou linku z Prahy navíc zrušily Emirates Sky Cargo.
Přímé letecké spojení pro pasažéry s Čínou zatím chybí, Letiště Praha se ale několik let snaží přilákat tamější dopravce k otevření nové linky. Zatím bezúspěšně.
Příchod nové společnosti je událostí i pro fanoušky letectví, především pak fotografy: Yangtze River Express nasadí na linku do Prahy jako druhý dopravce nákladní jumbo Boeing 747-400. Firma létá od roku 2003, patří do skupiny čínský Hainan Airlines.