Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha láká turisty na pivo a levnější nocleh. Kampaň stála milion

  13:40aktualizováno  13:40
O své hlavní město nemají čeští turisté na rozdíl třeba od Němců moc zájem. Praha proto spouští kampaň za milion korun, která má do metropole přitáhnout více Čechů mimo hlavní sezónu. Klíčovým lákadlem je pivo, zejména z minipivovarů. Zapojily se desítky hotelů a restaurací, které nabídnou výhodnější servis.

Praha láká Čechy na návštěvu za pivem. | foto: PIS

Kampaň spouští Pražská informační služba v pondělí 27. října. Tři desítky hotelů až do konce listopadu nabídnou ubytování za výhodnější ceny. Slevy by mohly dosahovat 30 až 40 procent z cen běžných v tomto období a budou se pohybovat podle kategorie hotelu a místa zhruba od 900 do 2 500 Kč včetně snídaně.

Turisté obdrží speciálního pivního průvodce a mapu s kupony, za které dostanou ve vybraných podnicích piva zdarma, dárky nebo volné vstupy.

Z pivní gastronomie a kultury toho podle organizátorů hlavní město nabízí hodně - kromě 25 minipivovarů také regionální česká, moravská a zahraniční piva. „Je to skutečně město, které právě prožívá svůj pivní zlatý věk,“ říká šéfka marketingu PIS Kateřina Pavlitová. „Návštěvník si tu může vybrat z velmi široké nabídky kvalitních podniků – od gastronomicky zaměřených restaurací s pivním programem přes ochutnávkové restaurace se čtvrtou pípou až po specializované pivní bary či pivotéky,“ dodala.

„Momentálně se v Praze vaří na 20 různých druhů piva, což bylo dřív úplně nemyslitelné,“ uvedl prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Zatímco ještě v polovině 90. let minulého století byla pivní nabídka v Praze tvořena pouze ležákem, dnes je nabídka díky trendu minipivovarů mnohonásobně širší.

Pivní pestrost v české metropoli je dnes podle Šuráně jedna z největších v Evropě. Zároveň se výrazně zvýšila pivní kultura v pražských hospodách a restauracích. „Pivo se začíná dostávat na tu úroveň, kde by mělo být, kam jsme ho bohužel 40 let trochu zašlapávali,“ poznamenal.

Větší zájem o své hlavní město mají Němci i Rakušané

Podle Otakara Johna z Asociace hotelů a restaurací ČR přespává v pražských hotelech oproti srovnatelným turistickým destinacím v zahraničí stále velmi málo domácích turistů, ačkoliv v posledních letech jejich podíl roste. Z ročních zhruba 13,5 milionu přenocování v Praze představuje česká klientela jen desetinu. Například ve Vídni tvoří rakouští hosté čtvrtinu a v Berlíně Němci 60 procent hotelových klientů. Podobná kampaň by měla pomoci nalákat české návštěvníky do Prahy.

„Řada našich členských hotelů přišla s velmi zajímavými nabídkami,“ podotkl John s tím, že jedním z důvodu načasování kampaně na konec října a listopad je skutečnost, že hlavní turistická sezona již skončila. Do akce se zapojí okolo tří desítek tří až pětihvězdičkových hotelů.

Pro objednání noclehu v rámci akce bude zájemcům sloužit formulář na webu www.doprahyzapivem.cz. Po příjezdu si v hotelu vyzvednou tištěného pivního průvodce Prahou a kuponovou knížku. V průvodci najdou tipy, které pivnice, pivovary, pivní bary i pivní lázně mohou v Praze navštívit. Kuponová knížka zahrnuje na čtyři desítky speciálních nabídek.

Autoři: ,


Témata: Praha, Praha-město, Slevy




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.