„Intenzivně přemýšlíme o nízkopodlažních elektrických jednotkách, které by doplnily příměstské CityElefanty v Praze. Jejich počet totiž aktuálně nepokrývá potřebu kapacitních vlaků na hlavních elektrifikovaných tratích Pražské integrované dopravy, stále jsou tak bohužel v provozu i staré panťáky z šedesátých let,“ vysvětlil mluvčí Ropidu Filip Drápal. Podle něj takové vlaky už nemají na trati v současnosti co dělat.
Žabotlamy má nahradit sedmivozová nízkopodlažní jednotka, delší obdoba vlaků RegioPanter od Škody Transportation. Ty už po českých kolejích jezdí. Neznamená to ale automaticky, že půjde o vlak od Škody. „Cena v přepočtu na jednu sedačku vychází u takového typu vlaku jednoznačně nejvýhodněji ze všech dostupných variant na trhu,“ říká na adresu nízkopodlažních jednotek Drápal.
České dráhy dosud nasazují na příměstských vlacích žabotlamy na trase z Kralup a městské lince z Roztok do Libně. Jinde je postupně nahradily jednotky CityElefant, další ale už Dráhy nemají a vlaky bývají často přecpané. „V současném jízdním řádu i v novém budeme turnusovat pět starých pantografů, jsou nasazovány jen ve špičce ve všední dny, máme je také jako zálohu,“ dodal Šťáhlavský.
Dráhy a Ropid navíc připravují v pražské dopravě další změny k lepšímu: plánují rekonstrukci patrových vozů řady Bmto, které nasazují například na trati z Prahy do Čerčan přes Vrané nad Vltavou. Ty jsou z roku 1976. „Detaily modernizace zatím ještě nebudeme zveřejňovat, není to ještě stoprocentní. Pokud vše klapne, budou to perfektně opravené a vybavené vozy, se kterými bude radost cestovat. V lecčems budou myslím pro cestující zajímavější, než současné,“ dodal Drápal.