„Pokud soutěž proběhne bez komplikací, předpokládáme spuštění systému na přelomu 2016 a 2017,“ uvedla Aneta Řehková z tiskového oddělení dopravního podniku.
Ten už poslal do věstníku veřejných zakázek předběžné oznámení o chystané soutěži, ve kterém popisuje detailněji parametry celého systému. Vítězná firma má vybudovat systém veřejného půjčování kol a provozovat ho zhruba pět a půl roku.
Páteřní systém počítá se zhruba 120 stanovišti a tisíci koly, systém má pokrýt plochu o rozloze deseti kilometrů čtverečních. Tvůrci systému mají počítat s tím, že systém budou využívat jak občané Prahy, tak turisti. „Ideální vzdálenost mezi stanovišti je do 300 m, v exponovaných lokalitách minimálně 150 m, v lokalitách s menší hustotou až 600 m,“ uvádí dopravní podnik v detailech zakázky.
Součástí zakázky je pravidelný servis jízdních kol i stanovišť, pravidelný monitoring celého systému, zajištění redistribuce jízdních kol, zajištění nutného softwarového a hardwarového zázemí určeného k identifikaci uživatelů, platbám a on-line informacím o dostupnosti kol pro uživatele. Dopravní podnik počítá s tím, že na kolech a na stanovištích budou reklamy, které mohou snižovat náklady na provoz celého systému.
Kolik ale bude projekt půjčování kol stát, není zatím jasné. „Finanční náročnost systému pro DPP i pro uživatele systému bude zřejmá, až budou předloženy nabídky,“ dodala Řehková.
Sdílení kol v Praze rozjela už dříve organizace Rekola, která má v Praze 1 600 uživatelů. Příští rok chce mít po Praze 300 kol, roční členství pro používání kol stojí 700 korun.