Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Praha zrušila soutěž na autobusy, ze tří zájemců zůstal jen Křetínský

  15:01aktualizováno  15:01
Cestující v Praze si musí počkat na slibované nasazení klimatizovaných autobusů. Sedm měsíců po vyhlášení Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) soutěž zrušil, protože ze tří zájemců dva vyřadil.

Firma SOR byla u zakázek pro DPP v minulosti mimořádně úspěšná. Tentokrát byla ale i nejdražší (ilustrační foto). | foto: Profimedia.cz

Zrušení oznámil DPP ve věstníku veřejných zakázek, případ už zkoumá antimonopolní úřad. Miliardovou zakázku na kloubové autobusy musí DPP vypsat znovu.

Dopravní podnik vysvětluje zrušení soutěže tím, že po vyhodnocení zbyla jediná nabídka. Do tendru se hlásily společnosti Iveco Czech Republic, polský Solaris a český SOR patřící do skupiny EP Industries Daniela Křetínského. Ten zůstal ve hře jediný, nabídl i nejnižší cenu. Právě SOR byl u zakázek pro DPP v minulosti mimořádně úspěšný.

„Zbylá jediná nabídka je pro zadavatele ekonomicky nevýhodná, neboť mimo jiné obsahuje nejvyšší nabídkovou cenu. Neproběhlo hodnocení nabídek, a tak nemohla v tomto zadávacím řízení být zajištěna konkurenční soutěž,“ vysvětlil DPP v oznámení o zrušení zakázky.

Jenže podle písemné zprávy zadavatele, kterou DPP později zveřejnil na svém profilu, byl SOR nejlevnější: požadoval 1,053 miliardy korun. Solaris chtěl 1,087 miliardy, Iveco 1,110 miliardy korun.

Podle stávající verze zákona o veřejných zakázkách by i s jediným uchazečem mohl DPP uzavřít smlouvu, rozhodl se ale soutěž zrušit. To by možná udělal antimonopolní úřad, na který se obrátil už jeden ze soutěžících, společnost Iveco Czech Republic. Mluvčí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Švanda potvrdil, že správní řízení už bylo zahájeno. Zakázku měla na starost, stejně jako další zakázky DPP, advokátní kancelář Brož, Sedlatý.

Fotogalerie

Podle Lidových novin, které minulý týden upozornily na námitky dvou vyřazených uchazečů, si stěžovali především na extrémně formalistický postup hodnotící komise.

Solaris prý například splnil technické kvalifikační předpoklady zakázkami z Polska a Česka, DPP je ale neuznal. Iveco zase vypadlo kvůli tomu, že do textu své nabídky nedoplnilo změny zadávacích podmínek provedených v průběhu řízení zadavatelem – dopravním podnikem. Šlo však jen o text, neboť ve věcné rovině Iveco na změny ve své nabídce reagovalo.

Zakázka měla odhadovanou cenu 1,05 miliardy korun, jde o kloubové a tedy kapacitnější autobusy. Poprvé v nich měla být i v Praze nasazena klimatizace.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministerstvo dopravy zvažuje, že rozšíří mýto pro nákladní vozidla i na silnice...
Kupte si nás, nabídl Kapsch Ťokovi. Ministerstvo firmu na mýto nechce

Společnost Kapsch, která provozuje v Česku mýto, poprvé potvrdila, že nabídla prodej části svých aktivit státu. Nabídka podle vedení firmy platí stále,...  celý článek

Letadlo Boeing 737 MAX v nátěru pro Travel Service. Tuzemský dopravce jich má...
Travel Service má nejvíce letadel v historii, chce navýšit podíl v ČSA

Letecká společnost Travel Service letos znovu výrazně dominuje dopravě Čechů k moři. Na letní sezónu má ve flotile 48 letadel, nejvíce v historii. Své základny...  celý článek

Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003
Chcete peníze od úřadu? Nesmíte nás kritizovat, vzkázal Liberecký kraj

Členové Železniční společnosti Tanvald nesmí kritizovat představitele Libereckého kraje a jeho společností. Je to zásadní podmínka krajské dotace 150 tisíc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.