Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Práva na Ligu mistrů získá více televizí

  0:01aktualizováno  0:01
Vysílací práva na vysoce sledovanou Ligu mistrů už nebudou výsadou jedné televizní sítě. Pod tlakem Bruselu evropská fotbalová asociace UEFA rozdělila vysílací práva na tyto zápasy do tří skupin. Každou z nich pak musí fotbalová asociace prodat jinému zájemci.

Nový systém prodeje vysílacích práv na návrh UEFA minulý čtvrtek schválila Evropská komise. "Zásah Evropské komise zajistí širší a rozmanitější nabídku fotbalu v televizi," uvítal tento výsledek evropský komisař pro volnou soutěž Mario Monti.

UEFA si tak udržela právo i nadále jako jediný subjekt prodávat všechna vysílací práva na nejznámější sportovní událost Evropy, při níž soupeří 72 fotbalových klubů z celé Evropy.

Pokud by UEFA nový model prodeje práv odmítla, Evropská komise by mohla zasáhnout proti jejímu monopolu na vysílací práva. Monopol pravidla EU běžně zakazují. Díky novému systému však fotbalová asociace získala výjimku, kterou komise může po splnění určitých podmínek udělit.

Liga mistrů je obří sportovní událost. Jen v poslední sezoně přilákala 790 milionů diváků. Její finále mezi dvěma italskými kluby sledovalo neuvěřitelných 84,4 procenta Italů. Již pro nadcházející Ligu mistrů tak UEFA rozdělí hlavní vysílací práva do tří skupin. "Zlaté", "stříbrné" a "bronzové". Soupeřit se bude především o dva nejatraktivnější balíky.

Zbylé zápasy zahrnuté v "bronzovém" balíku si buď koupí třetí televizní síť, nebo mohou s právy na vysílání těchto zápasů volně disponovat příslušné kluby. Ty také získají přístup k archivním záznamům a budou z nich moci vyrábět videa či záběry pro své fanoušky.

Přístup k záběrům z Ligy mistrů mají získat i nová média, zejména internet a třetí generace mobilních telefonů nabízející přenos obrazu.

Dosud UEFA prodávala práva na všechny zápasy Ligy mistrů jediné televizní síti na dobu čtyř let. I tato lhůta se nyní zkrátí, protože kupní smlouva na kterýkoli z balíků bude platit jen tři roky. Samozřejmou podmínkou je to, že UEFA musí vysílací práva prodávat podle unijních pravidel pro veřejné zakázky, která dávají šanci každému zájemci.

Z hlediska Bruselu je zásah do vysílacích pravidel pro Ligu mistrů jen začátkem. Unie se nyní chce podívat i na vysílací pravidla pro národní fotbalové ligy. I pro ně totiž platí konkurenční pravidla unie. Koncem minulého týdne Evropská komise varovala zástupce britské první ligy, že zablokuje jejich současné smlouvy.

Komise chce, aby první liga prodávala zvlášť vysílací práva na živé přenosy a pro internet a mobilní telefony. Komisař Monti vyzval britskou ligu, aby si vzala příklad z německé Bundesligy a UEFA, které živé přenosy a sekvence pro internet a mobilní telefony třetí generace prodávají odděleně.

Komise chce tímto krokem ukončit monopol společnosti Sky na přenos fotbalových zápasů ve Velké Británii.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Až sto tisíc na ruku. Firmy si přetahují lidi, nabízejí peníze i ubytování

Firmy lákají na takzvaný náborový příspěvek dělníky, operátory výroby, skladníky nebo programátory. Hlavně v dělnických profesích se peníze „za přestup“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.