"Je to dáno rozvojem ekonomiky i společnosti," míní šéf Ústavu dopravního inženýrství Ladislav Pivec. "Na jedné straně si auto může pořídit prakticky každý, na straně druhé Pražan auto potřebuje," poukazuje na stěhování obyvatel do okrajových čtvrtí a do okolních obcí.
Každoroční nárůst počtu vozů však podle něj není nijak dramatický. "V devadesátých letech počet aut stoupal až o patnáct procent ročně, dnes se pohybujeme kolem dvou procent," řekl s tím, že řidiči denně dohromady najedou po pražských komunikacích skoro dvacet milionů kilometrů, z nichž se dva miliony kilometrů připisují tranzitní dopravě.
V porovnání se západní Evropou v Praze jezdí starší auta. "Zatímco v Praze je průměrné stáří vozu dvanáct let, na Západě je to o dva roky méně," uvedl tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl s tím, že v ostatních českých regionech jezdí auta ještě o rok dva starší.
"V západní Evropě se snaží, aby řidiči jezdili v bezpečnějších a k přírodě šetrnějších autech. Za stará auta se platí vyšší poplatky," vysvětlil.
Automobily starší patnácti let totiž vypouštějí osmdesátkrát více emisí než současné typy vozů. Nejčastěji jsou v Praze k vidění vozy Škoda, Ford, Opel nebo Renault.