Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prazdroj měl loni rekordní export, prodeje v hospodách slábnou

  16:39aktualizováno  16:39
Plzeňský Prazdroj prodal loni v Česku a ve více než 50 zemích světa necelých 9,9 milionu hektolitrů piva, to je téměř stejný objem jako v roce 2011. Na domácím trhu pivovarská skupina prodala 6,8 milionu hektolitrů piva, což znamenalo meziroční mírný pokles o necelé jedno procento. Rekordní byl loni export.

Výroba piva v Plzeňském prazdroji (18. září 2012, Plzeň) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Zejména díky vyšší poptávce po značce Pilsner Urquell v Asii a ve Velké Británii pivovar exportoval 920 tisíc hektolitrů piva, meziročně o tři procenta více, uvedl mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček. Licenční výroba zůstala podobná jako předloni v objemu 2,1 milionu hektolitrů.

"Oživení prodejů na domácím trhu přinesly zejména novinky. Opačný vliv na domácí prodeje měl naopak snížený zájem o pivo v hospodách a restauracích, který je ovlivněn ekonomickou situací i vládními úspornými opatřeními," uvedl generální ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman.

Očekává, že na další vývoj na českém pivním trhu bude mít dopad nedávné zvýšení sazby DPH a následná změna v nákupním rozhodování spotřebitelů.

Češi kupují balená piva a novinky

Na domácím trhu skupina posílila segment baleného piva především díky rostoucí oblibě praktických balení piva v nevratných obalech, PET lahvích a plechovkách. Zvyšovat domácí prodeje pomáhaly také inovace, jako jsou míchané nápoje z piva, pšeničné pivo s pomerančovou kůrou a koriandrem či nealko pivo s příchutí limetky a maliny. Domácí prodej baleného piva se zvýšil o jednotky procent, prodej v obchodech tak částečně kompenzoval pokračující odliv zákazníků z hospod a restaurací.

Na rekordním exportu, který loni vůbec poprvé přesáhl hranici 900 tisíc hektolitrů, se projevila mimo jiné prezentace značky Pilsner Urquell během olympijských her v Londýně. I díky olympiádě se ve Velké Británii loni prodej zvýšil o více než 20 procent. V Asii byl růst prodeje víc než padesátiprocentní. "Dařilo se v zemích, jako je Jižní Korea, Japonsko, Vietnam či Tchaj-wan," uvedl Mareček.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V newyorském obchodě Amazon Go nelze platit hotově. Členové klubu platí pomocí...
Amazon pokračuje v nákupní jízdě, převezme velký řetězec s potravinami

Největší světový internetový prodejce Amazon se dohodl na převzetí řetězce obchodů s potravinami Whole Foods Market, zaplatí za něj zhruba 13,7 miliardy dolarů...  celý článek

Odhadem několik tisíc pracovníků (na snímku) se již časně ráno 20. června...
Stávka v bratislavském VW může ohrozit Škodu Auto. Kvůli převodovkám

Stávka zaměstnanců bratislavského závodu Volkswagenu může mít dopad i na výrobu v českých závodech Škoda Auto. Ze Slovenska totiž odebírá část převodovek.   celý článek

(ilustrační snímek)
Veolia má ze severočeských vodáren odejít jen naoko, zisky bude mít dál

Čtvrtek je klíčový den pro budoucnost vodáren na severu Čech. Města a obce Libereckého a Ústeckého kraje budou rozhodovat o odkupu nadpolovičního podílu ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.