Zvyšování cen nebude plošné, ale bude se týkat pouze vybraných značek a typů balení napříč všemi značkami, ať už sudového nebo baleného piva. Nové ceny konkrétních produktů firma neuvedla.
"Plně si uvědomujeme dopad 33procentního zvýšení spotřební daně z letošního ledna, který spolu s hospodářským poklesem zapříčinil zásadní propad pivního trhu v tomto roce. Náš přístup ke změnám cen odráží naše znepokojení související s těmito podmínkami," uvedl mluvčí pivovar Jiří Mareček.
Produkce piva klesla o 12 procent
Podle odhadu ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého by se měl celý český pivní trh letos propadnout meziročně až o 12 procent. Prazdroj věří tomu, že se situace postupně stabilizuje.
Prazdroj, který drží zhruba poloviční podíl podíl tuzemského pivního trhu, zdražil naposledy letos v lednu v průměru o 4,6 procenta. Podle tehdejšího vyjádření vedení pivovaru nárůst pokryl pouze lednové zvýšení spotřební daně a DPH.
U většiny piv se letos v lednu zvýšila cena o 60 haléřů až korunu na půllitru. Sudová desítka Gambrinus, nejprodávanější české pivo, zdražilo o 60 haléřů na půllitru na 13,50 korun. Sudový Pilsner Urquell, prémiové pivo, nezdražil a cena z pivovaru zůstala na 20,90 korun za půllitr.