Společnost, která zahrnuje pivovary Prazdroj, Gambrinus, Radegast a Velké Popovice, prodala loni na českém trhu přes 7,74 milionu hektolitrů piva, což bylo o 6,4 procenta více než v předchozím roce.
Celkový loňský vývoz vzrostl o 36 procent na 1,26 milionu hektolitru. "Neumím říct, o kolik se zvýší export Plzeňského Prazdroje letos, ale bude to rozhodně o více procent než domácí prodej," dodal Woodward.
"Tříprocentní růst prodeje v letošním roce je reálný i přesto, že za první čtvrtletí poklesl celý český trh o 150 tisíc hektolitrů," uvedl obchodní ředitel Prazdroje Otakar Binder. Podle něj roste výrazně po celé republice počet nových restaurací.
Naopak klesá prodej lahvového piva, zejména v menších obchodech. "Dnes prodáváme 54 procent sudového piva. Jeho podíl se za tři roky zvýšil o deset procent," vysvětlil Binder.
Na exportním trhu má Prazdroj podle Bindera šanci výrazně posílit prodej zejména v Polsku, na Slovensku a také v Rumunsku, kde lidé přecházejí od pití tvrdého alkoholu k pivu.
"Největší potenciál ale máme v USA, kde je náš partnerský pivovar Miller s desítkami tisíc zákazníků," řekl Binder.