Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prazdroj uvařil přes dvě miliardy piv. Pomohl návrat pivařů do hospod

  11:15aktualizováno  11:15
Lidé se začali vracet do hospod, tvrdí největší tuzemská pivovarnická skupina. Její loňský růst ovšem táhl export a nová piva. Plzeňský Prazdroj loni uvařil nejvíce piva ve své historii.

Plzeňský Prazdroj po letech poklesu zaznamenal vyšší zájem o čepované pivo | foto: Pilsner Urquell

Podle ve středu zveřejněných výsledků vzrostl výstav o 4,5 % a překonal hranici deseti milionů hektolitrů, v přepočtu na půllitry tak firma prodala dvě miliardy piv. Podle Prazdroje stojí za domácí produkcí hlavně zájem o lahvové pivo, stabilizuje se ale i prodej čepovaného piva. 

Prémiová značka Prazdroje, ležák Pilsner Urquell, loni zaznamenala rekordní prodeje a překonala hranici dvou milionů uvařených hektolitrů. V Česku jeho prodeje stouply o desetinu. „Dosáhli jsme největšího růstu za posledních pět let a největší radost máme ze znovunastartování zájmu o čepované pivo. Naše aktivity podpory pohostinství, návštěvnosti hospod a restaurací, úzká spolupráce s jejich provozovateli, inovace i cenová strategie jednoznačně vycházejí,“ zhodnotil generální ředitel Plzeňského Prazdroje Paolo Lanzarotti uplynulý rok na tuzemském trhu.

Podle něj oživení prodejů čepovaného piva pomohl například nepasterizovaný Gambrinus, který firma zavedla na trh loni. „Jsem proto přesvědčený, že pivo má stále silný potenciál růstu,“ doplnil k čepovanému pivu Paolo Lanzarotti.

Podle ně se i díky investicím do restaurací a podpory hostinských podíl baleného a sudového piva loni téměř vyrovnal. Lehce navrch má ale stále balené pivo. „Vylepšení prostředí hospod a restaurací i poskytovaného servisu má totiž zcela zásadní dopad na návštěvnost i tržby provozovatelů. Hospody, ve kterých se intenzivně věnují perfektnímu servisu a nabízí příjemné prostředí, mají až o 20 % vyšší tržby a častější opakovanou návštěvnost,“ tvrdí Lanzarotti. 

Prazdroji k růstu pomohl loni nejvíce export, kam šlo 35 % celé produkce, meziročně posílil vývoz o šest procent. Svoji pozici společnost posílila například v pobaltských státech nebo v Norsku a Finsku. Zájem o pivo Plzeňského Prazdroje vzrostl i na asijských trzích, ve Velké Británii, Kanadě, Irsku nebo ve Slovinsku. 

Podle Lanzarottiho se poptávka v Česku přesouvá k prémiovějším pivům. „Celý loňský růst je tažený prémiovými pivy a pomáhají i pivní speciality. Tento fakt je dán i změnou životního stylu posledních let, kdy lidé vyhledávají v první řadě kvalitní pivní zážitek,“ dodal Lanzarotti. Ten očekává, že loňský mírný růst celého trhu potrvá i letos. „Podíl čepovaného piva by neměl již dále klesat,“ odhaduje Lanzarotti. 

Podívejte se, jakými způsoby je možné načepovat pivo:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.