Piva začnou hostinští čepovat už příští týden, ale jen ve vybraných restauracích. V Plzni lidé budou moci novinky ochutnat například v restauraci Na Parkáně nebo u Uctívaného velblouda na Americké. Do konce roku chce Prazdroj piva dodávat do 700 restaurací v zemi. Jejich seznam vyjde dnes na webových stránkách www.pivomaster.cz.
"Jedná se o prémiová piva, proto je chceme zpočátku dodávat do vybraných restaurací, kde jsou lidé zvyklí pít dražší a kvalitnější pivo," uvedl mluvčí Plzeňského Prazdroje Vladimír Jurina.
Čtyři deci za ceny kolem dvaceti korun
Master bude Prazdroj zatím dodávat pouze v patnáctilitrových sudech. Zda se v budoucnu objeví i v lahvích, rozhodne až jejich úspěšnost na trhu.
Piva se budou podávat ve sklenici na stopce o obsahu 0,4 litru. Necelý půllitr třináctky bude Prazdroj prodávat za 14 korun, tmavé osmnáctky pak za 16,40. O konečné ceně ale rozhodnou až jednotliví hostinští.
Pivovar nepočítá s tím, že by mu nové druhy výrazně zvýšily tržby. "Jde pouze o rozšíření našeho sortimentu," vysvětlil Jurina.
Při vybírání jmen pro nová piva bylo ve hře pět variant. Mezi nimi například názvy - Jantar nebo Diplomat. Nakonec však zvítězil název Master, a to především díky snadné výslovnosti ve většině jazyků. Prazdroj totiž počítá s tím, že bude piva také vyvážet.
Pivovar se rozhodl vařit speciály na základě výzkumu, který dělal mezi konzumenty. "Polotmavá třináctka a tmavá osmnáctka získaly mezi dotázanými největší preference. I když v Česku dlouhá desetiletí dominují světlá piva plzeňského typu, speciály přispívají k vyšší pestrosti pivního trhu," řekl marketingový ředitel Prazdroje Derek Jones.
Tmavé pivo už v devadesátých letech Prazdroj vyráběl pod značkou Purkmistr v domažlickém pivovaru, který pod Prazdroj tehdy spadal.