Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prazdroj vyplatí první dividendu

  17:24aktualizováno  17:24
Akcionáři Plzeňského Prazdroje se dočkají dividendy. Z nerozděleného zisku minulých let dostanou téměř dvě miliardy korun, na jednu akcii připadne její nominální hodnota. Jak řekl iDNES mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin, je to první dividenda v novodobé historii. Rozhodla o ní mimořádná valná hromada.

Ta přinesla ještě jednu novinku. Největší česká pivovarnická skupina má nového předsedu představenstva a generálního ředitele. Stal se jím Jihoafričan Steven James Woodward.

Na nejvyšším postu nahradí svého krajana, pětačtyřicetiletého Tonyho van Kralingena, který vedl Prazdroj v posledních třech letech a nyní odchází řídit jihoafrickou divizi.

Skupina Plzeňský Prazdroj svým akcionářům vyplatí celkem 1,96 miliardy korun, přičemž největší díl dostane majoritní vlastník SABMiller, který ovládá 97,5 procenta akcií.

Z celkového nerozděleného zisku minulých let pivovarů Plzeňský Prazdroj,  Radegast a Velké Popovice stále ještě zůstane ještě zhruba miliarda korun.

"Peníze budou použity na rozvoj společnosti," upřesnil mluvčí Alexej Bechtin.

Nynější generální ředitel a předseda představenstva Tony van Kralingen uvedl, že výplata dividend nebude mít negativní vliv na další modernizaci a rozšiřování podniků pivovarnické skupiny.

"Budeme i nadále pokračovat v dlouhodobém investičním programu, jehož cílem je zvýšení našich výrobních kapacit," řekl van Kralingen.

Rostou investice i prodej
Za poslední tři roky investoval Plzeňský Prazdroj do svého rozvoje více než tři miliardy korun, v nejbližší době plánuje stavbu nové varny v Plzni. Ta umožní zdvojnásobit výstav vlajkové značky Pilsner Urguell.

Pivovary skupiny Plzeňský Prazdroj loni prodaly přes devět milionů hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst o třináct procent.

Doma skupina zvýšila prodej svých značek na 7,745 milionu hektolitrů, tedy o 6,4 procenta více než v předchozím roce.

Jedničkou se stal Plzeňský Prazdroj i mezi tuzemskými exportéry piva. Prodej v zahraničí dosáhl 1,26 milionu hektolitrů.

"Růst ovlivnil hlavně pokračující úspěch prémiové značky Pilsner Urquell na klíčových zahraničních trzích a také nárůst poptávky po značce Velkopopovický Kozel na Slovensku, kde se licenčně vyrábí v Pivovaru Šariš," sdělil mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.