Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prazdroj zdražuje prémiová piva. Ceny zvedá v průměru o desetihaléře

  11:54aktualizováno  11:54
Největší pivovar v zemi po necelém roce opět zdražuje některá ze svých lahvových a plechovkových piv. Ceny se zvednou v průměru o 0,8 procenta, tedy o desetihaléře na pivo. Zdražení se týká jen prémiových piv, jako je Pilsner Urquell, které tvoří přes desetinu nabídky pivovaru.

Pilsner Urquell. Ilustrační snímek | foto: Filip Horáček, iDNES.cz

Plzeňský Prazdroj zdraží od září, pivovar přitom část portfolia zdražil už loni v listopadu (více zde). Loni i letos se nicméně zdražení vyhnulo čepovanému pivu. Prazdroj, ale i ostatní pivovary totiž bojují s nepříjemným trendem vyprazdňování hospod. Lidé si čím dál více namísto návštěvy restaurace kupují lahvová piva domů. (čtěte Češi vypijí víc piva doma)

Slevy na piva

Monitorujeme výhodné ceny piv - každý týden existují desítky slevových akcí na TOP značky piv.

„Dne 1. září 2014 dochází ke změnám v ceníku Plzeňského Prazdroje, které reflektují vývoj inflace za uplynulé období. Úprava ceny se dotkne pouze 16 ze 116 různých balení výrobků společnosti a v průměru se ceny pro odběratele navýší o 0,8 procenta,“ uvedla mluvčí pivovaru Kateřina Krásová. Zdražení podle ní souvisí i s vyššími náklady na výrobu prémiových značek.

Finální cena se zvedne maximálně o desetihaléře, a to u prémiových značek, jako je Pilsner Urquell, Master nebo Fénix. Neznamená to však ještě automaticky, že se o desetihaléře zvedne i cena pro konečné spotřebitele. Konkrétní hospodští nebo prodejní řetězce se mohou rozhodnout pod tlakem konkurence ukrojit si raději ze svého zisku. „Finální cena je vždy závislá na rozhodnutí maloobchodníka nebo majitele hospody či restaurace,“ sdělila iDNES.cz Krásová.

Zdraží jen Prazdroj. Zatím

Další oslovené pivovary zatím ceny měnit nehodlají, některé z nich to ale v příštích měsících nevylučují, zjistila agentura ČTK. Zdražování zatím nechystá Heineken, Budějovický Budvar, Bernard ani skupina Lobkowicz, jehož vlajkovou lodí je Pivovar Černá Hora.

Pro pivo chodíme více do obchodu

Do hospody na pivo chodíme stále méně, mění se i chutě českých pivařů.

„Ceny našich výrobků momentálně analyzujeme, protože u některých položek, například energie a obalového materiálu, vstupuje do kalkulace i měnící se kurz eura,“ řekla mluvčí Pivovarů Lobkowicz Renata Melíšková. Skupina, která sdružuje sedm pivovarů, naposledy upravovala ceník v listopadu 2012.

Také Svijany ceny hodlají ponechat na současné úrovni. „Zdá se, že letošní úroda chmele by mohla být dobrá a kvalitní, takže o zdražování neuvažujeme,“ řekl Roman Havlík, šéf Pivovaru Svijany.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.