Italské elektrobusy se v Praze neujaly.

Italské elektrobusy se v Praze neujaly. | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Experiment s elektrobusy skončil. Praha je potichu vrátila Italům

  • 33
Pražský Dopravní podnik definitivně ukončil provoz elektrobusů na jediné lince po Malé Straně. Téměř rok poté, co dopravce vozy odstavil kvůli závadám do garáží a nahradil je klasickými naftovými autobusy, odkoupil si je zpětně jejich výrobce, italská společnost Breda Menarini Bus.

"Oba elektrobusy opustily garáže Hostivař," potvrdila Aneta Řehková z tiskového oddělení Dopravního podniku. V garážích stály už od loňského listopadu kvůli vadám, které nebyl Dopravní podnik schopen opravit vlastními silami.

"S ohledem na tyto skutečnosti došlo k uzavření obchodního závazku, ve kterém se dodavatel zavázal zpětně odkoupit oba elektrobusy za vzájemně odsouhlasenou cenu," dodala Řehková. Cenu Dopravní podnik původně nechtěl zveřejnit.

Za každý autobus, který pojme jen deset sedících pasažérů, zaplatil Dopravní podnik 6,5 milionu korun. Za kolik je do Itálie vrací, je však tajné. Obě strany se podle Řehkové rozhodly zachovat mlčenlivost.

Po urgencích iDNES.cz však Dopravní podnik ustoupil a uvedl, že jde "řádově o 5 milionů korun za oba busy."

První elektrobusy v pražské městské hromadné dopravě jezdily na lince 292 mezi Malostranským náměstím a nemocnicí pod Petřínem. Dopravní podnik místo nefunkčních elektrobusů nasadil na trasu autobusy SOR BN 8,5 a výjimečně Ikarus E91. Elektrobus na trh uvedl také český výrobce autobusů SOR Libchavy, jeho vůz jezdí v Ostravě od srpna roku 2010.