Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pražské letiště sní o modrém autobusu, brzdí ho spor o cenu polepu

  17:49aktualizováno  17:49
Z letiště do centra Prahy do třiceti minut a za méně než dvě eura. Takové titulky by si přál šéf Českého aeroholdingu už letos v českých i zahraničních médiích a v bedekrech pro turisty. Zatím koncept brzdí zdánlivá maličkost: neshoda o ceně polepu autobusů.

Autobusovou linku 119 spojující pražské Letiště Václava Havla se stanicí metra Nádraží Veleslavín čeká barevná změna. | foto: Prague Airport

„Přišli jsme s konceptem modrého autobusu. Jde o vylepšení linky 119, která spojuje stanici metra Nádraží Veleslavín a letiště Ruzyně,“ říká šéf Českého aeroholdingu (ČAH) Václav Řehoř. Autobus by měl být celý modrý a s velkým nápisem „aerobus“. „Každému by mělo být jasné, když na zastávku přijedou dva autobusy, do kterého mají nastoupit. Mělo by to být blbuvzdorné,“ říká ředitel. Každoročně podle něj využije autobus 119 k přepravě z nebo na letiště 3,5 milionu turistů.

ČAH si spočítal, že podle standardních cen by ho polep šestnácti autobusů a instalace wi-fi stál milion korun plus dalších 300 tisíc na dva roky za provoz wi-fi. „Jenže Rencar chce dvakrát tolik, na to nemůžeme přistoupit,“ tvrdí Řehoř.

Fotogalerie

Reakci Rencar, kterou z 28 procent vlastní Dopravní podnik a z 72 procent dceřiná firma JCDecaux, se ve čtvrtek nepodařilo získat. Skupina JCDecaux má rovněž výhradní smlouvu s pražským magistrátem na provozování venkovní reklamy v Praze - na pražském mobiliáři.

Linku 119 z pražského letiště k nově protaženému metru na Nádraží Veleslavín provozuje Dopravní podnik hlavního města Prahy. Rencar s ním má výhradní smlouvu na pronájem reklamních ploch. „V tuto chvíli jednáme o podobě a případném umístění polepu autobusů 119, tedy za jakých podmínek, v jaké podobě,“ říká tiskový mluvčí DPP Jiří Štábl.

Na letišti i ve stanici metra by ČAH chtěl udělat velké modré směrovky, které lidi odnavigují na zastávku. V autobuse by mělo být wi-fi připojení k internetu, aby si turisté hned mohli najít hotel a případné další dopravní spojení. V ideálním případě by autobus neměl cestou nikde stavět.

„O požadavku letiště víme a jednáme s ním. Od 7. dubna se udělaly na lince 119 na znamení všechny zastávky mimo areál letiště, s výjimkou Divoké Šárky - tam nastupuje a vystupuje z každého autobusu hodně cestujících,“ říká Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která má na starosti organizaci veřejné dopravy v Praze. Letiště by si přálo, aby linka některé zastávky přímo projela, to je ale nutné podle Drápala projednat s městskými částmi, kterých se to týká.

Podle informací Řehoře chystá DPP v autobuse úpravu pro uložení zavazadel - nejprve jen odstraní některé sedačky, aby získal víc místa, v příštích letech se pak chystá vysoutěžit speciální autobusy.

Už dnes existuje přímý autobusový spoj mezi pražským letištěm a hlavním nádražím, Airport Express, linku provozují České dráhy. Cesta trvá třicet minut a jízdenka přijde na 60 korun. Cesta z letiště do centra městskou hromadnou dopravou s využitím autobusu linky 119 vyjde na 32 korun, a s řadou zastávek a jedním přestupem trvá zhruba 34 minut.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.