Největším letošním (a vůbec historicky českým) realitním obchodem byl prodej...

Největším letošním (a vůbec historicky českým) realitním obchodem byl prodej pražského Palladia. Nový majitel Union Investment ho v březnu od společnosti Hannover Leasing koupil za 15,6 miliard korun. | foto: CBRE

Největší realitní obchod: pražské Palladium změnilo vlastníka

  • 15
Novým vlastníkem nákupního centra Palladium v centru Prahy je německá společnost Union Investment Real Estate. Majoritní podíl nejlukrativnější tuzemské nemovitosti převzala od německé Hannover Leasing. Centrum stálo v přepočtu 15,6 miliardy Kč. Jde o historicky největší realitní obchod v zemi.

Prodej Palladia zprostředkovala společnost CBRE Group. „Palladium bylo již dlouhou dobu v hledáčku všech investorů, což jen potvrzuje lukrativnost této nemovitosti,“ říká Jeff Alson z CBRE. Podle něj se transakce uskutečnila ve velmi krátkém čase. Standardně by trvala dvakrát déle.

Hamburská Union Investment za centrum zaplatila 570 milionů eur, tedy 15,6 miliardy korun. Jedná se o historicky největší nemovitostní obchod v Česku. Union Investment je jedním z nejaktivnějších investorů do nemovitostí v Evropě. V roce 2013 uzavřel obchody za 2,9 miliardy eur. Firma působí ve více než dvaceti zemích

Palladium v centru Prahy nabízí 41 tisíc m² prostor nákupního centra a dalších 18 tisíc m² kancelářských prostor. Jeho dosavadním majitelem byla německá společnost Hannover Leasing, která centrum koupila centrum před sedmi lety. Největší nákupní centrum v centru Prahy navštíví denně 45 tisíc lidí. Za měsíc zde zákazníci utratí 350 milionů korun.

Světový poradce v realitách CBRE dodal, že letošní rok bude v oblasti investic do nákupních center v Česku nebývale úspěšný.

„Během následujících měsíců proběhne několik velkých obchodů, které započaly již v roce 2014, a další aktiva přijdou na trh v průběhu roku,“ uvedla Katarína Brydone z CBRE. Firma má rozjednané nebo uzavřené obchody včetně Palladia za více než 1 miliardu korun. Pokud se obchody dotáhnou do konce, bude objem investic do maloobchodních prostor třikrát vyšší než v roce 2014.