Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražskou železnici čekají opravy za miliardy. Dotknou se i mostů

  5:12aktualizováno  5:12
Cestování vlakem po Praze zkomplikují v příštích letech velká omezení. Správa železniční dopravní cesty chystá opravy dvou mostů přes Vltavu i modernizaci tratě přes Vršovice.

Generální opravou by měl projít také železniční most pod Vyšehradem | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Zatím poslední stavbou, kterou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začíná plánovat, je rekonstrukce tratě z hlavního nádraží na Smíchov. Už začala hledat projekční firmu. „S ohledem na dobu nutnou k zajištění přípravy předpokládáme zahájení stavebních prací v roce 2021,“ řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Klíčovým místem rekonstrukce bude železniční most pod Vyšehradem. SŽDC nepočítá, že by se kvůli modernizaci tratě úplně pro vlaky uzavřel, současně ale nepředpokládá, že by se opravoval za provozu.

Mosty leží na trati spojující hlavní a smíchovské nádraží:

„Předpokládá se proto, že pro zajištění železničního provozu po co možná nejdelší dobu i během stavebních prací, se vysune mostní pole do boku mimo mostní pilíře a na jeho místo přijde mostní provizorium. V celém úseku se posléze předpokládá jednokolejný provoz,“ vysvětlil Ptačinský. Detailní postup má stanovit až projektová dokumentace.

Padly tak plány postavit most nový. „Přesný rozsah rekonstrukce bude dán podrobnou diagnostikou mostního objektu, která bude provedena v rámci zpracování přípravné dokumentace,“ dodal Ptačinský. Projektanti budou prověřovat i možnost trojkolejného provozu. Předpokládané náklady bez trojkolejného přemostění jsou 3,5 miliardy korun.

Už letos by měla začít rekonstrukce trati z hlavního nádraží do Vršovic a Hostivaře. SŽDC aktuálně zakázku na šestikilometrový úsek za 3,6 miliardy korun soutěží, součástí projektu je i velká modernizace vršovického nádraží.

Příští rok na jaře má začít opakovaně odkládaná rekonstrukce Negrelliho viaduktu na trati z Masarykova nádraží přes Vltavu do Bubnů a dál na Kladno nebo Kralupy nad Vltavou. Původně se mělo stavět už loni, SŽDC se ale nepodařilo získat některé pozemky nutné pro modernizaci. Aktuální plán počítá se zahájením stavby v dubnu příštího roku.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.