Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Preclíky Marge Simpsonové míří do Česka, americká firma nabízí licenci

  14:53aktualizováno  14:53
Značka Pretzelmaker, výrobce tradičních amerických preclíků, hledá partnery pro český trh. Za výhradní licenci chce 3,5 milionu korun, za každý kiosek pak dalších 90 tisíc.

Marge Simpsonové nabízel licenci na preclíky muž, kterého namluvil americký herec Jack Lemmon. Hrál například ve filmu Někdo to rád horké. | foto: FOX

Svodům podnikat za pomoci franšízy, tedy pronájmu licence k podnikání, podlehla kdysi i hlava nejslavnější kreslené rodiny – Marge Simpsonová. V osmé sérii amerického seriálu z roku 1997 se vydala na veletrh podnikatelských licencí a po dlouhém rozmýšlení vybrala franšízu na výrobu teplých preclíků. O to větší bylo překvapení autora tohoto textu, když minulý týden v Praze objevil na podobné výstavě stánek s logem Pretzelmaker, tedy výrobce preclíků.

"Na rodinu Simpsonových moc nekoukám, ale reklama na preclíky to byla dobrá,“ připouští David Benton III., ředitel mezinárodního rozvoje firmy Global franchise Group, pod níž značka Pretzelmaker patří. Kromě ní přijel propagovat ještě zmrzliny Marble Slab a koláčky Great American Cookies.

David Benton III., ředitel mezinárodního rozvoje firmy Global franchise Group,

David Benton III., ředitel mezinárodního rozvoje firmy Global franchise Group.

"Pečeme měkké teplé americké preclíky, žádné tvrdé německé precle,“ přesvědčoval Benton poloprázdný sál případných zájemců v pražském hotelu Corinthia.

V americkém seriálu se imaginární značka preclíků jmenovala Pretzel Wagon a propagoval ji muž jménem Frank Ormand, kterého ztělesnil a namluvil hostující americký herec Jack Lemmon. Češi si ho asi nejvíce pamatují z komedie Někdo to rád horké, kde vystupoval v převlečení za ženu a chtěl si ho namluvit starý miliardář. Marge Simpsonová soupeřila o zákazníky s franšízou na gyros Fleet-A-Pita, do níž investovaly její sokyně.

V Česku by se nejspíše značka potkávala s malými pekárnami, protože blízké staročeské trdlo je oproti preclíkům sladké. Výhradní licence pro celý trh stojí zhruba 3,5 milionu korun, za každý obchod se pak připlácí pět tisíc dolarů, tedy asi 90 tisíc korun. Firma poskytuje vybavení, školení a marketing. Z prodejů se jí odvádí pět procent.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Ztráta času i peněz. Nikoho nám neposílejte, žádají firmy úřady práce

Hledat nové zaměstnance na úřadech práce je pro podniky v době rekordně nízké nezaměstnanosti ztráta času i peněz. V dlouhodobé evidenci úřadů zůstávají...  celý článek

Nájmy některých bytů, které vlastní město budou dražší.
Pražanům nájem ukrojí 70 procent mzdy, v některých krajích „jen“ polovinu

Zhruba čtvrtina Čechů bydlí v pronájmu, ale dostupnost nájemního bydlení se v různých krajích výrazně liší. Z výpočtu MF DNES vyplývá, že zatímco obyvatelé...  celý článek

Petr Horálek a Mléčná dráha v poušti Atacama.
Za expedici utratím i sedmdesát tisíc, říká lovec zatmění Slunce

Fotograf, spisovatel, cestovatel a astronom Petr Horálek (31) má poněkud dražší koníček. Žádné úplné zatmění Slunce mu neunikne. Cestuje po celém světě a fotí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.