Na doby, kdy se o dalším osudu Škodovky rozhodovalo, si v Boleslavi dobře pamatují. „Už v roce 1985 nám bylo jasné, že je konec a sami nedokážeme přežít,“ vzpomínal pro MF DNES při desátém výročí příchodu Volkswagenu někdejší obchodní náměstek a člen nejvyššího vedení podniku Luboš Kopecký.
Když se ve finále rozhodovalo mezi Volkswagenem a Renaultem a Němci začali mít navrch, pro mnoho lidí to byla silná káva. „Hlavně ti starší, co zažili válku, se s tím těžko srovnávali a křičeli, že tenkrát Němci odešli a teď dostanou všechno bez boje,“ dodal tehdy odborář Jiří Cindr.
Vláda se nakonec rozhodla pro Volkswagen, který chtěl pokračovat ve výrobě favoritů. Postupně se měla zvyšovat jeho kvalita a pro rok 1994 zamýšlel VW nahradit jej novým modelem.
Zároveň se ale VW zavázal k vysokým investicím a zvýšení výroby do roku 2000 na 400 tisíc automobilů ročně.
Tato meta je už v současnosti výrazně překonána - zatímco při příchodu Volkswagenu sjíždělo z jedné výrobní linky v Boleslavi kolem 170 tisíc favoritů, v roce 2004 Škoda prodala 451 tisíc aut. Z toho přes 85 procent mířilo na vývoz.