NetDirect zaměstnává ve dvou pobočkách v Praze a v Ostravě 60 zaměstnanců.

NetDirect zaměstnává ve dvou pobočkách v Praze a v Ostravě 60 zaměstnanců. | foto: NetDirect

Předního výrobce tuzemských e-shopů NetDirect koupila firma BDO

  • 1
Jednoho z největších hráčů, kteří operují na tuzemském miliardovém trhu tvorby e-shopů NetDirect, koupila od společnosti Allegro Group poradenská společnost BDO Advisory. NetDirect vytvořil několik tisíc internetových obchodů, například i pro firmy Mironet nebo Popron.

NetDirect působí na trhu od roku 2002, poslední tři roky patřil společnosti Allegro Group, která vlastní aukční portál Aukro.cz a srovnávač cen Heureka.cz. Stoprocentní podíl ve výrobci e-shopů od ní koupila poradenská BDO Advisory, která patří do páté největší sítě auditorských a poradenských společností na světě. Cenu transakce strany nezveřejnily.

„NetDirect je dlouhodobě úspěšná firma se stabilním týmem odborníků, zdravou ekonomikou a celou řadou zajímavých klientů. Ve firmě spatřujeme významný potenciál ve využití synergických efektů a velký prostor pro další růst. Již brzy budou vidět první výsledky naší spolupráce,“ říká k akvizici Petr Kymlička, partner společnosti BDO Advisory.

NetDirect má přes dva tisíce aktivních klientů, pro které vytvořil tisíce e-shopů. E-shopy NetDirectu loni dosáhly tržeb 8 miliard korun, tedy zhruba 12 procent z trhu, na kterém se otočilo 67 miliard korun. V Česku je přes třicet tisíc e-shopů, ale vyloženě aktivních je zhruba „jen“ 12 tisíc. Mezi největší klienty NetDirectu se řadí například Nutrend, Mironet či Popron.

Cesta do zahraničí

„Spojení s tak silným a zkušeným partnerem nám dává spoustu možností rozvoje v rámci tuzemského i evropského trhu,“ zhodnotil Marek Krška, marketingový a obchodní ředitel NetDirectu. S pomocí nového partnera a s novou platformou chce firma prorazit také na zahraniční trhy.

„Do budoucna se navíc chceme více orientovat na rozšíření stávajících služeb. Kromě technologického řešení plánujeme klientům poskytovat doplňující služby v oblastech marketingu či účetnictví, a zásadně se tak odlišit od konkurence. Právě v tomto směru nám nový investor velmi pomůže,“ dodal Krška.

NetDirect vyrábí složité e-shopy na míru (ShopCentrik), jejichž výroba a implementace trvá až několik měsíců, ale nabízí i rychlé „krabicové“ řešení hotových e-shopů (FastCentrik). V Česku se tvorbou internetových obchodů zabývá asi 150 firem, NetDirect patří mezi tři největší.