Uvedlo to Evropské spotřebitelské centrum, které cituje časopis dTest.
Organizátoři předváděcích akcí účastníkům slibují například spojení zahraničního poznávacího zájezdu s koupí kvalitního koberce či atraktivního zlatého šperku. Nákupy na podobných akcích v zahraničí připomínají drsné scény známé z tuzemských předváděcích akcí.
"Někteří klienti popisovali, že byli ponecháni samotní v továrně na koberce s několika tureckými prodejci, kteří na ně začali vyvíjet enormní tlak. Nemohli kontaktovat nikoho ze svého zájezdu a ve strachu podlehli a zboží zakoupili," uvedl ředitel Evropského spotřebitelského centra při České obchodní inspekci Tomáš Večl.
Prodejci své zájezdy směřují mimo země Evropské unie, nejčastěji do Turecka či Izraele. Ačkoliv je například turecké právo na ochranu spotřebitele do určité míry sblížené s předpisy EU, nelze se zcela spolehnout na sjednocenou minimální míru ochrany, zaručenou evropským právem, upozornil dTest.
Pokud jde o prodej v rámci zemí EU, může podvedeným klientům efektivně pomáhat právě Evropské spotřebitelské centrum. Mimo země EU je ovšem situace obtížnější.