Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


PŘEHLED: Peněz na železnici ubude. Kde čekají cestující výluky?

  13:01aktualizováno  13:01
O čtyřicet procent méně peněz na opravy tratí oproti loňskému roku má letos k dispozici Správa železniční dopravní cesty. Na české železnici čekají cestující i přesto dlouhé výluky, které přinesou nejprve komplikace, ale následně i rychlejší cestování.

Železničáři budují lepší spojení mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Stavbu zatím provázejí výluky. | foto: Tomáš Kubelka

SŽDC měla loni rozpočet 43 miliard korun, na letošní rok má schválený rozpočet 25 miliard korun. Menší objem peněz se na kolejích projeví především v počtu výluk i v délce z nich vyplývajících omezení.

Výluky na letošní rok začala řešit SŽDC už loni na jaře, roční plán výluk pak schválil Drážní úřad na podzim. Nejde však o zcela závazný materiál. Rozsáhlý přehled je k dispozici na webu Drážního úřadu.

„Bude se měnit, doplňovat a nadále upřesňovat. Výluky zařazené do ročního plánu výluk mnohdy nezačnou v požadovaných termínech, protože prioritou bude dokončení staveb z roku 2015,“ potvrdil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Řada staveb totiž nabrala loni zpoždění a budou pokračovat letos.

Stavební boom loňského roku výrazně vyšrouboval ceny stavebních prací, v zakázkách byl často jen jediný uchazeč a ceny byly vyšší než rozpočet. Tento trend pokračuje dál: například oprava trati z Ústí nad Orlicí do Letohradu bude namísto rozpočtovaných 437 milionů stát 483 milionů korun. SŽDC smlouvu s vítězným sdružením ÚLET (Chládek a Tintěra + Porr) uzavřela loni na na konci roku.

Výluky na tratích v roce 2016
ÚsekDetaily
České Budějovice – Borovany červen - říjen, 125 dní nepřetržitá výluka
Kroměříž - Hulín 17. 8. – 30. 9. 2016, 45 dní nepřetržitá výluka
Frýdek-Místek – Frýdlant nad Ostravicí třicet dní nepřetržitá výluka v srpnu
Veřovice - Hostašovice30 dní v srpnu nepřetržitá výluka
Olomouc - Šternberkna jaře nepřetržité výluky v úseku Olomouc - Bohuňovice
Olomouc - Krnov nepřetržité výluky v úseku Olomouc - Velká Bystřice, oproti původnímu plánu jich bude méně
Opava - Krnovv ročním plánu naplánované výluky v různých etapách na prakticky celý rok, akce má ale problém se získáním stavebního povolení, a proto může dojít k odkladu
Zábřeh na Moravě - Jeseníknepřetržité výluky několik měsíců, stavba skončila loni fiaskem a musí se vysoutěžit znovu
Břeclav – Znojmo100 dní nepřetržité výluky mezi Hodonicemi a Znojmem v druhé polovině roku, možný posun do dalšího roku
Hradec Králové – Jaroměř 107 dní nepřetržité výluky od poloviny března
Trutnov – Chlumec nad CidlinouV plánech jsou různě dlouhé nepřetržité výluky v různých úsecích na revitalizaci a opravy tratí. Například mezi Roztoky u Jilemnice a Starou Pakou tříměsíční nepřetržitá výluka. Akce proběhnou v druhé polovině roku
Ústí nad Orlicí – Letohrad 70 dní nepřetržitá výluka od poloviny března
Žatec – Chomutov měsíční nepřetržitá výluka v druhé polovině roku
Ostrava - Vítkovice - Ostrava-Kunčicevýluka jedné z kolejí 160 dní nepřetržitě od března do srpna, souběžně Ostrava-Vítkovice – Ostrava-Bartovice střídavě obě koleje 14. 3. - 24. 4. 2016
Horní Lideč - Hranice na Moravěkvůli nedokončení staveb z roku 2014, omezení provozu na jednu kolej, přesné termíny se upřesňují. Bez nutnosti náhradní dopravy autobusy
Olomouc dokončování rozsáhlé modernizace železničního uzlu
Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicídvakrát pět dní nepřetržité výluky obou kolejí na hlavním železničním koridoru pro nutnou údržbu v září, zpozdí vlaky mezi Českem a Moravou, regionální vlaky budou mít nahrazeny autobusy
Úvaly - Praha - Běchovicedokončování rozsáhlé modernizace do konce března, největší omezení v první dekádě února a března, předpokládá se odklonové vedení rychlíků přes Nymburk a Lysou nad Labem
Rekonstrukce haly hlavního nádraží v Prazerychlíky z Děčína proto končí na Masarykově nádraží
Praha hlavní nádraží - Praha - Hostivařpřestavba trati, posun směrem k Vršovicím, omezování provozu bez nutnosti zavedení náhradní dopravy
Lysá n.L. – Praha-Vysočanyoprava některých úseků bez nutnosti náhradní dopravy, ale s předpokládaným dopadem na přesnost
Mladá Boleslav - Nymburknepřetržitá výluka v době celozávodní dovolené ve Škoda Auto
Česká Lípavelká modernizace celého nádraží a tratí v jeho okolí - několik různých akcí s většinou kratšími nepřetržitými výlukami
Praha- České Budějovicedokončující práce na stavbách realizovaných do roku 2015, ve druhé polovině roku 2016 se předpokládá zahájení prací na dalším úseku Chotoviny – Olbramovice s denními výlukami
Plzeňpokračující modernizace plzeňského uzlu. Řada etap výluk výrazně ovlivňujících plynulost provozu včetně nutnosti zavedení náhradní dopravy u vlaků směr Klatovy
Zdroj: České dráhy
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Z Česka se může stát parkoviště kamionů. Bohaté země EU si své zájmy chrání

Řidiči kamionů, kteří přes víkend odpočívali v belgickém přístavu Zeebrugge, měli nečekanou návštěvu. Belgická policie dala každému z nich pokutu 1 800 eur za...  celý článek

Změnu názvu SŽDC nechystá, musel by se kvůli tomu přepisovat zákon.
Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun....  celý článek

Ilustrační foto
Další dovolenkový rozchod za stamiliony: Invii utekl Exim Tours

Největší on-line prodejce dovolených Invia přichází o dalšího velkého partnera. Odešly od ní dvě největší tuzemské cestovní kanceláře. Po CK Fischer vypověděla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.