Dopravce si chtěl otestovat, jak budou lidé na změnu reagovat a zda jsou vlaky nakupované především na krátké tratě vhodné i pro přepravu na dlouhé vzdálenosti. Výsledek nebyl nijak překvapivý: 71 procent cestujících by dalo přednost novému vlaku, jen 15 procent upřednostnilo starý.
Zbytku je to jedno nebo to nedokáže posoudit. Minimálně do poloviny června, kdy dojde k dílčí změně jízdního řádu, tak budou dráhy nový vlak na tento spoj nasazovat pravidelně.
Co chtějí cestujícíCityElefant - 71 procent Klasické vagony - 15 procent Je jim to jedno - 9 procent Neumějí posoudit - 5 procent Zdroj: ČD |
Podle jejich mluvčího Ondřeje Kubaly nebudou dvě spojené jednotky vyslané na víkend z Prahy do Českého Těšína v okolí hlavního města o víkendu chybět.
"Během soboty a neděle nepotřebujeme pro provoz tolik souprav jako ve všední den," uvedl mluvčí. Na zvýšení komfortu i v dalších rychlících se však cestující zatím těšit nemohou. "Klíčovou roli budou mít vlaky CityElefant stále v příměstské dopravě, kde je potřebují lidé nejvíc," říká náměstek šéfa drah pro osobní dopravu Antonín Blažek.
Zejména v okolí Prahy nahrazují patrové vlaky, kterých už mají dráhy 51, čtyřicet let staré soupravy přezdívané žabotlamy. Jsou už za hranicí životnosti a nepomůže jim ani rekonstrukce. Naopak u klasických vagonů je podle drah možné ještě dílčí opravy uskutečnit. Vybrané vozy pro dálkové spoje tak dostávají například nové potahy sedaček nebo se u nich mění podlaha.
Větší změnu by měla přinést až dodávka stovky starších modernizovaných vagonů ze zahraničí. O té se však už téměř dva roky pouze mluví. Z původně plánované koupě vozů od německých drah sešlo, protože Českým drahám nevyhovovaly nabízené podmínky smlouvy. V nejbližší době však firma slibuje vypsání dalšího výběrového řízení.
Co považují cestující za důležitéČistý interiér - 98 procent Tichá jízda - 90,3 procenta Klimatizace - 85,9 procenta Informace o zastávkách na displeji - 70,6 procenta |