"Výsledky jednání nenaplnily naše očekávání, proto jsme se rozhodli nabídku neakceptovat. Budeme se nyní držet filosofie holdingového uspořádání společnosti. Jsem přesvědčen o tom, že v tuto chvíli je tato cesta pro firmu prospěšnější," uvedl předseda představenstva a prezident Českých aerolinií Miroslav Dvořák.
Podle šéfa Travel Service Jiřího Šimáněho jednání ztroskotala na dohodě o tom, zda se ČSA někdy ještě do charterového byznysu vrátí. "Když si kupujeme byznys, tak předpokládáme, že ho už nemají zájem provozovat. Neměli jsme ale jistotu, že se za pár let ČSA znovu do oblasti charterových letů nevrátí," řekl Šimáně.
Travel Service měl podle dohody převzít pět letadel vyhrazených na chartery, včetně zaměstnanců. "Byl by to klasický prodej části podniku," dodal Šimáně. Cenu, kterou za ČSA nabízeli, odmítl uvést. "Byla hodně vysoká," řekl Šimáně. Podle něj ale byla nižší, než miliarda korun, kterou firma nabízela při privatizaci aerolinek. Travel Service má podle Šimáněho obavy, že státní dopravce teď začne létat pod náklady.
Oba dopravci spolu jednali od začátku roku o možném převzetí charterové divize ČSA. Travel Service by tak získal téměř sto procent českého trhu letů na dovolené.
Povolení jednat dala v únoru ČSA i mimořádná valná hromada ČSA. Podle původních plánů nemělo dojít k ani k prodeji letadel, jen pronájmu strojů Travel Service včetně posádek. Celkem mělo jít o sedm letadel.