Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stát chystá postih pro přetížené kamiony. Plánuje váhy za stamiliony

  5:12aktualizováno  5:12
Ředitelství silnic a dálnic oživilo plány na vznik zařízení pro vážení kamionů. Plány se ale nelíbí autodopravcům, podle nich jde jen o represi. Náklady na vybudování dvaceti stanovišť půjdou do stamilionů korun.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Podle oznámení o zakázce by mělo v Česku vzniknout celkem dvacet míst, kde bude Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) provádět takzvané vysokorychlostní vážení, při kterém nemusí kamion vůbec zpomalit. Podobnou technologii už státu několik let nabízí firma Kapsch.

„Chceme ochránit investice vložené do nových a rekonstruovaných vozovek před přetíženou nákladní dopravou,“ vysvětluje plán mluvčí ŘSD Jan Studecký. Cenu zakázky odhaduje ŘSD na 180 milionů korun.

Podle Studeckého není ve hře o zakázku jen Kapsch a nejde tedy o jeho zvýhodnění. K vážení se totiž často používají mýtné brány. „Je několik subjektů, které mají typově schválená měřidla. Soutěže se tedy může zúčastnit kterákoliv z těchto firem, a to ať už jako hlavní zhotovitel, nebo podzhotovitel. Mýtné brány jako takové jsou majetkem ŘSD,“ dodal Studecký. Podle něj je možné stanice vysokorychlostního vážení vybudovat i bez použití mýtné brány.

ŘSD disponuje několika systémy na vysokorychlostní vážení, zatím ale nemají metrologické ověření. Jinými slovy, za přetížení nemůže pokutovat. Podle statistik z těchto zařízení je množství přetížených vozidel mezi 1 - 2,5 % všech nákladních aut.

Plány se nezamlouvají sdružení autodopravců Česmad Bohemia. „Pro poctivého dopravce je každý přetížený kamion nekalou konkurencí. Tu ovšem toto opatření, stejně jako nekvalitní infrastrukturu, neodstraní,“ míní mluvčí Česmadu Martin Felix.

Podle něj existuje důvodné podezření, že postihu uniknou všechna zahraniční vozidla, protože je od nich vymáhání pokut problematické, nebo se nevyplatí. „Na kvalitě silnic se rozhodně nic nezlepší, ale utracených 180 milionů se bude vydávat za snahu o zlepšení neutěšeného stavu a někomu navíc jistě udělá radost,“ dodal Felix.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Žluté Čechy (květen 2008). Pro někoho krásný pohled, pro kritiky pěstování...
Daň je nižší, ale zájem stále mizivý. Řidiči nekupují zelenější paliva

Po roce a půl se vrátila do hry vyšší sleva na biopaliva. Marně – emise musí Česko snížit jinak, aby splnilo cíle Evropské unie. Je možné, že v příštích letech...  celý článek

Od září budou mezi Libercem a Prahou jezdit i autobusy společnosti FlixBus.
Cestující kritizují FlixBus: jezdí pozdě a špatně komunikuje

Německá společnost FlixBus v polovině srpna plně rozšířila své služby i na české vnitrostátní spoje. Na trh zavedla plovoucí ceny, díky kterým se občas dostala...  celý článek

Stávka v Řecku. - Cestující odpočívá poté, co aténské letiště zrušilo její let
Probdělou noc na letišti může zahojit odškodné. Kdy je požadovat?

Šestnáct hodin strávených na italském letišti Lamezia Terme, den a půl zpožděné letadlo z egyptské Hurghady. Společnost Travel Service musela o víkendu řešit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.