Ztráta, která za tímto deníkem zůstala, není malá. Spekuluje se o několika stech milionů korun, konkrétní sumu zatím šéfové projektu říci nechtějí. "Informace nemám, ani bych se nemohl vyjadřovat, jsem vázán smlouvou," říkal včera Michal Voráček.
Proč se druhý bulvární deník neprosadil? Nepřesvědčil inzerenty.
"Nikdo na trhu to nebral opravdu vážně, mysleli si, že to byla jenom propaganda, hlásná trouba politických zájmů před volbami," říká Richard Hunt, šéf Registru reklamních agentur. Dodává, že na důvěryhodnosti listu nepřidaly ani zprávy, které už pět měsíců po rozjezdu říkaly, že je Super na prodej.
"Nepodařilo se jim ten titul etablovat na reklamním trhu. Inzerenti jsou k bulváru odtažití, vyžaduje to čas a práci," dodává Ondřej Záhořík, šéf firmy G.F.M.O., která radí firmám, kde inzerovat. Deník vydávala firma e-Media pod vedením Vladimíra Motlíka, místního šéfa rakouské poradenské skupiny EPIC a blízkého přítele Václava Klause. A ODS také našla v Supru poměrně vstřícnou odezvu.
Vrcholu dosáhl Super loni na podzim, kdy prodával přes 200 tisíc výtisků denně. Pak přišel obrat a prodej listu klesl na polovinu. Deníku nakonec nepomohla ani velice úzká spolupráce s TV Nova.
Ještě minulý týden ujišťoval Vladimír Motlík na karlovarském festivalu všechny okolostojící, že jedná o prodeji Supru s rakouským vydavatelským domem a že jednání dopadnou dobře. Nedopadla. V pondělí kvečeru se redaktoři Supru dozvěděli, že druhý den už list nevyjde.