Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firem vozících nákup až domů přibývá. První služba obslouží i vesnice

  4:00aktualizováno  4:00
V Česku se zvyšuje konkurence na trhu služeb, které zajišťují dovoz nákupů zákazníkům až do domu na základě on-line objednávky. Konkurenci tento týden zvýšil Kolonial.cz. Chystaný e-shop specializovaný na drogerii zase jako první obslouží celé Česko.

Nákup se dá pořídit i z domova bez stresu. | foto: Profimedia.cz

Službu s názvem Ageo.cz plánuje spustit na přelomu června a července internetový podnikatel Marc Westermann. Ten stál už dříve za projekty slevového portálu KuponPlus a za rozvozem jídel z restaurací pod hlavičkou JídloTEĎ.

I jeho nová služba bude rozvážet přímo k zákazníkovi domů - tentokrát ale půjde o drogerii. V Praze hodlá rozvážet nákupy do devadesáti minut od objednání.

Ve zbytku Česka zatím druhý den po objednávce. Mezi konkurencí je ale v tuto chvíli služba výjimečná i v tom, že má (alespoň v této pomalejší verzi) zasáhnout opravdu území celého Česka.

Na výběr má být z dvaceti tisíc položek. „Díky tomu, že se Ageo bude zaměřovat pouze na drogerii, nabídne zákazníkům velký výběr originálního zboží a nižší ceny, než jsou ty běžné i akční kdekoliv jinde,“ slibuje ambiciózně Westermann.

Na trhu začíná být těsno

Ačkoli je prvním, kdo se v takovém rozsahu věnuje rychlému rozvozu drogerie, konkurenci na trhu už má. Drogerii totiž na základě on-line objednávek rozváží k zákazníkům i služby, které jsou známé spíše jako dovozy potravin. Ty se od sebe většinou velmi mírně liší cenou položek, více potom způsobem rozvozu a šíří pokrytého území.

Za kolik kdo rozváží nákup
 Způsob rozvozuCena
Tesco Potraviny on-linedruhý den od objednávky49 - 99 Kč
Rohlik.czdo 90 minut45 - 99 kč
Košík.czod 2 hodin od objednávky49 Kč
 druhý denzdarma
Kolonial.czdruhý denzatím zdarma (akce)
Ageo.czdo 90 minut (Praha)89 - 99 Kč
 druhý den (zbytek ČR)89 - 99 Kč
zdroj: údaje firem

Mezi nimi je nejstarší služba Teska, která funguje od roku 2012 a zboží sváží zákazníkům druhý den od objednávky. Služba kromě Prahy pokrývá i střední a východní Čechy, Plzeňsko, Liberecko, okolí Brna a jih Moravy u hranic s Rakouskem. Šíře i cena sortimentu koresponduje s vybranými hypermarkety Tesco.

Ostatní služby jsou zatím aktivní jen v Praze či těsně za jejími hranicemi. Sem patří Rohlik.cz Tomáše Čupra. Ten rozváží už do devadesáti minut od objednávky a ještě tento měsíc se plánuje rozšířit i do Brna.

Kamenné supermarkety stále drtivě vedou

Rohlík.cz je také jediným, kdo v tento moment uvádí konkrétnější čísla. Podle Čupra nyní denně rozveze tisíc nákupů, letos očekává obrat 400 milionů korun a příští rok miliardu. Pro srovnání: jednotlivé velké kamenné maloobchodní řetězce utrží v Česku za rok nižší desítky miliard korun. On-line obchod ale v Česku všeobecně roste rychleji než ten klasický.

Chcete potraviny vždy nakupovat levněji?

Na portálu AkčníCeny.cz pro vás každý den vybíráme ty nejlepší nabídky z letáků potravin a drogerie. Inspirujte se, naplánujte, kde nakoupíte a ušetřete na každém nákupu.

Novinkou na internetovém trhu je od tohoto týdne projekt Kolonial.cz, za kterým stojí E-commerce Holding, tedy investoři skupiny Rockaway a miliardáři Patrik Tkáč s Danielem Křetínským. Šéfem projektu je dlouholetý ředitel Globusu Petr Vyhnálek. Od letošního května potom po Praze rozváží nákupy i služba Košík.cz.

Autor:


Témata: Kolonial.cz




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.