"Vzhledem k dalšímu rozvoji bude klíčové, abychom i nadále věnovali pozornost kontrole nákladů a současně s tím strategicky rozvíjeli naše obchodní aktivity, jejichž součástí budou především služby s přidanou hodnotou a služby zaměřené na Internet," řekl Urs Kamber, viceprezident pro korporátní služby.
Výnosy Českého Telecomu (v milionech korun) | |||
I - IX /1999 | I - IX /2000 | Změna (v procentech) | |
Hovorné (bez hovorů z ISDN) | 19 628 | 18 201 | - 7,3 |
Výnosy od mezinárodních a tuzemských provozovatelů | 4 039 | 4 254 | 5,3 |
Měsíční paušály | 3 844 | 5 184 | 34,9 |
EuroTel (konsolidační úprava) | 5 564 | 8 158 | 46,6 |
Telex, přenos dat, ISDN a jiné | 2 430 | 3 166 | 30,3 |
Pramen: Český Telecom |
Na liberalizaci telekomunikačního trhu od nového roku se Telecom připravuje i redukcí počtu zaměstnanců. Za rok jejich počet snížil o 11 procent na 18. 325.
I díky tomu se zlepšila efektivita firmy, jeden zaměstnanec v průměru obsluhuje 210 telefonních stanic, zatímco před rokem to bylo jen 186. Ve vyspělých zemích bývá toto číslo ještě o něco vyšší, zhruba kolem 250 stanic.
Přes digitální ústředny, které Telecomu umožňují rozšiřovat a zkvalitňovat nabídku služeb, bylo koncem září připojeno 83 procent telefonních stanic, zatímco loni to bylo je 72 procent stanic.
Konsolidované výsledky Telecomu vylepšily výnosy plynoucí z EuroTelu, ve kterém vlastní 51 procent. Podíl ve výši 51 procent z jeho tržeb činil 8,2 milirdy, tedy meziročně o 47 procent více, než kolik si Telecom připočetl před rokem.