Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prima zbrojí na nový televizní věk, kupuje „brněnské YouTube"

  4:00aktualizováno  4:00
Komerční televizní dvojka posiluje na internetu. Televize Prima koupila podíl ve videoportálu You.Bo, který měsíčně sleduje přes milion lidí. Podle jejího šéfa Marka Singera je akvizice součástí nové strategie, která má Primu připravit na zásadní změny v oboru.

Ředitel televize Prima Marek Singer. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Cenu transakce ani jedna ze stran uvádět nechce, nicméně podle zástupců Primy jde o jednu z největších akvizic televize v posledních letech. Prima v brněnské společnosti Trendy Media, která portál provozuje, získala menšinový podíl. Službu propojí se svými internetovými projekty.

„Vycházíme z toho, že budoucnost konzumace videa nespočívá jen v televizních formátech 24 minut a více, ale také v kratších videích. Provozovatelé You.Bo jsou navíc velice zdatní na Facebooku, což je důležité. Vždyť dnes kolem 30 procent lidí během sledování televize zároveň sjíždí svůj profil na Facebooku. Akvizice přesně zapadá do změn, které se na trhu dějí,“ říká generální ředitel Primy Marek Singer v obsáhlém rozhovoru pro MF DNES.

Videoportál s krátkými uživatelskými videi You.Bo funguje od roku 2013, denně jej navštíví asi 300 tisíc uživatelů a na Facebooku má komunitu čítající více než 1,2 milionu fanoušků. Má také vlastní mobilní aplikaci pro mobilní telefony a tablety.

Za projektem stojí skupina brněnských internetových kutilů v čele s devětadvacetiletým podnikatelem Karlem Tlusťákem. Jeho společnost Business Factory, která Trendy Media spoluvlastní, se zabývá zejména marketingem na sociálních sítích.

Televize versus internetové firmy

„Čeká nás hodně zajímavé období, kdy se celé odvětví bude od základů měnit. A nebude to jen o televizních společnostech. Jednotlivé subjekty se promíchají, přijdou nové služby, vzniknou nové konkurenční vztahy,“ naznačuje Singer, který před několika týdny opustil vedení mateřské švédské skupiny Modern Times Group (MTG) a nově se bude věnovat pouze českému byznysu.

Televize reagují na technologické změny, které postupně bourají zažité způsoby sledování videa, a také ohrožují jejich obchodní modely. Místo televizního vysílání na lineární bázi nabírá na síle videoobsah na internetu, který se už zdaleka nedrží jen u diváka v obýváku ani naplánovaného televizního programu. Zde ale tradiční televizní společnosti naráží na konkurenci mladých a agresivních internetových firem. Proto se snaží v této oblasti posilovat a buď internetové služby samy kupují, nebo si je budují vlastními silami.

Ostatně Singer se může inspirovat právě u majitele, severského mediálního obra MTG. Švédská skupina hodně investuje třeba do největšího konkurenta NetFlixu ve Skandinávii, což je internetová služba Viaplay. Nedávno koupila také podíl v největším tvůrci on-line kanálů na YouTube SPlay.



Témata: Akvizice




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.