Připravujete mimořádné slevy?

- Alžběta Nováková, prodejna italských oděvů GAS, Jihlava:
Slevu mám 40 procent do konce ledna, ale nedá se říct, že by chodilo více návštěvníků než před Vánocemi.

Jaroslav Caha, majitel obchodu s domácími spotřebiči a spotřební elektronikou, Jihlava:

Stále ještě dobíhají některé předvánoční slevy jednotlivých výrobců. Kromě běžných, dodavateli iniciovaných, krátkodobých akcí však žádné další slevy neplánujeme. Naše zboží příliš sezonním vlivům nepodléhá, a slevy nejsou proto nutné.

Věra Coufalová, vedoucí prodejny se sportovním zbožím, Jihlava:

Posezonní slevy budou aktuální asi až koncem ledna. Budou se týkat zřejmě jenom sezonního textilu, tedy převážně zimních bund. Ostatní zimní sportovní zboží asi i potom zůstane bez cenových změn.

Petr Marčík, spolumajitel prodejny s obuví Tango Zlín, Žďár nad Sázavou:

 Výrazné slevy zimního a podzimního zboží jsme udělali už před Vánocemi, aby si lidé mohli obuv levně koupit už v předvánočním shonu. Teď předvánoční prodej vyhodnocujeme a možná během ledna ještě nějaké slevy uděláme. Případné slevy budou ve výši dvacet procent, avšak u některých druhů zboží, které už tady máme déle,nevylučuji slevu stoprocentní.

Luděk Dušek, majitel prodejny DLM, Žďár nad Sázavou:

Poskytujeme slevy ve výši dvacet až padesát procent u vybraných druhů dětské, dámské i pánské obuvi. Potrvají do té doby,než se sezonní zboží vyprodá, předpokládám tak do konce března.

Simona Zemanová, vedoucí prodejny Benetton, Zlín:

Zlevňujeme o třicet až padesát procent většinu zboží, kterou tvoří hlavně podzimní a zimní kolekce. Prodáváme za nákupní ceny a v posledním týdnu vše, co zbude, budeme nabízet ještě o padesát procent levněji, tedy už výrazně pod nákupní cenou.

Karel Červinka, pracovník obchodního oddělení prodejny WEST GEM, Zlín:

Průměrně jsme zlevnili zboží o dvacet procent, většinou svetry, roláky a zimní bundy, které prodáváme za nákupní cenu. Některé vybrané kusy máme i pod nákupní cenu, se slevou sedmdesát procent.

Jiří Červinka, majitel prodejen Intersport, Uherské Hradiště:

U velké části zboží máme slevu padesát procent. Většinou se to ukáže jako velmi dobrý tah, i když prodáváme pod nákupní cenou. Taky tak chceme urychlit obměňování kolekcí.

Jana Dubská, majitelka Módního domu u Tvrdíků, Týn nad Vltavou:

Bundy, kabáty a paleta jsme zlevnili až o polovinu už před Zlatou nedělí, ale příliš to nepomohlo. Teď se chystáme jít s cenami dolů až o 70 procent.

Josef Kružliak, majitel prodejny s elektrospotřebiči Ellex, České Budějovice:

Kvůli extrémní konkurenci jsou ceny stažené po celý rok, už není kam ustoupit.

Jiří Kratochvíl, Elektronika J.V.H., Jindřichův Hradec:

Slevy jsme úspěšně nasadili dva týdny před svátky a zatím platí až do vyprodání zásob.

Vladimír Kučera, vedoucí nákupu,Centex Brno, oděvy:

Zboží jsme zlevnili už před 20. listopadem, abychom předběhli konkurenci, a to v některých druzích zboží až o 80 procent. Přineslo to efekt, zákazníci na to slyšeli. Teď v lednu v těch cenách pokračujeme dál, takže je snad ani nelze označit jako klasické slevy.

Miloš Gräf, Baumax, Ústí nad Labem:

Nejlevněji nakoupí zákazníci zimní zboží, například topná tělesa jsou zlevněná o dvacet procent. Řádově o deset až třicet procent méně zaplatí lidé za elektronářadí, pomůcky pro kutily či za kamna na pevná paliva.

Roman Pol, prodejce dom. spotřebičů a elektroniky, Ústí nad Labem:

V současné době sice slevy neposkytujeme, ale od konce ledna snížíme ceny o deset až patnáct procent.

Anna Lžičarová, Asko - nábytek, Ústí nad Labem:

Nyní ještě dokončujeme inventarizaci a o případných slevách rozhodneme až po ní.

Ivan Drbohlav, majitel firmy Mountfield:

U nás si kupující vytáčí v lednu a únoru slevu na kole štěstí ve výši 5 až 100 procent, navíc každého, kdo utratí více než 1000 korun, odměníme v tomto období vkladní knížkou s jedním až dvěma tisíci korunami podle výše nákupu.

Ivana Hrdličková, tisková mluvčí IKEA:

Sezonní výprodej »Teď, nebo nikdy« zahrnuje více než stovku výrobků, které už v katalogu pro rok 2000 nemáme. Doprodáváme je až s padesátiprocentní slevou, a to jak nábytek, tak i nenábytkové zboží.

Martin Dorotík, marketingový pracovník firmy Baťa:

U nás mají slevy charakter výprodeje zimní kolekce. Probíhá ve dvou fázích - nejdříve je to u vybraného zboží ze zimní kolekce loňského roku snížení ceny o 20 až 50 procent, později se jedná o její totální výprodej za ještě nižší ceny.

Eliška Kahánková, Lapos elektro:

Teď určitě se žádnými slevami nepočítáme,možná později.

Jarmila Beránková, Ski-sport, Ústí nad Labem:

Po celý rok prodáváme velmi výhodně zkompletované zboží. Zimní sezona je v počátcích, tak není důvod ke slevám.