Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

D1 se bude opravovat až na devíti místech najednou, cíl je v roce 2020

  11:50aktualizováno  11:50
Dálnice D1 se stihne kompletně opravit do roku 2020. Kvůli stihnutí termínu ale bude nutné zvýšit tempo oprav, v jeden čas tak budou silničáři příští rok opravovat až devět úseků dálnice. Na pondělním setkání s novináři to řekl ministr dopravy Dan Ťok.

(Ilustrační foto) | foto: ŘSD

Letos by se na dálnici mělo pracovat do začátku prosince, úsek mezi Měřínem a Jihlavou je ale ve skluzu a pravděpodobně na něm budou práce trvat o něco déle.

Poslední zimy byly příznivé a bylo možné na stavbách pracovat déle než je obvyklé, uvedl Ťok. Byla by škoda přestat stavět v době, kdy je to stále možné, dodal. Na druhou stranu opravy přes zimu představují možnou komplikaci v případě, že bude kvůli sněžení potřeba, aby dálnici upravovala technika zimní údržby.

Plán modernizace úseků D1

K současným čtyřem opravovaným úsekům u Psářů, Jihlavy, Měřína a Velké Bíteše příští rok přibudou úseky Ostředek - Šternov, Hořice - Koberovice, Humpolec - Větrný Jeníkov a Velké Meziříčí - Lhotka, uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa. ŘSD s ministerstvem jedná i o zahájení oprav na úseku mezi Koberovicemi a Humpolcem, který ale sousedí s dalšími plánovanými opravami, což by představovalo komplikaci v podobě delší uzavírky.

Práce na D1 jsou plánovány tak, aby se všechny úseky začaly příští rok opravovat na přelomu března a dubna, pokud to dovolí klimatické podmínky. Doprava by měla být standardně vedena v režimu dvou zúžených pruhů v každém směru, krátkodobě by měl být provoz omezen do jediného pruhu v době, kdy bude třeba změnit dopravní značení. Doba tohoto opatření má být v desítkách hodin.

Celá oprava dálnice D1 mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělena do 21 úseků, které se opravují postupně. Nyní silničáři pracují na čtyřech úsecích, dalších šest bylo uvedeno do provozu. Celkové náklady na opravy všech vybraných úseků ŘSD odhaduje na 20 až 21 miliard korun. Proti těmto projektovým cenám má ŘSD rezervu, v tendrech se dosahuje významného snížení ceny, doplnil Kroupa.

Měření rychlosti na D1 proběhne na pěti úsecích

Příští rok by se na dálnici D1 měla rychlost měřit na pěti úsecích. Rozhodnuto je už o úsecích mezi Psáři a Souticemi, Jihlavou a Velkým Beranovem a mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Na první jmenovaný úsek se přesune sada kamer, které letos byly v uzavírce mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Měřit by se tak mohlo začít od dubna. Na zbylých dvou úsecích by měla být nová zařízení, která chce koupit Ředitelství silnic a dálnic, uvedl v pondělí mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Kromě tří úseků, kde je o měření rozhodnuto, jsou ve hře další. Jde o úseky Ostředek - Šternov, Hořice - Koberovice, Humpolec - Větrný Jeníkov, a Velké Meziříčí - Lhotka. Z nich ministerstvo vybere dva. S vytipovanými samosprávami již ministerstvo zahájilo jednání o pokutách, které budou udílet obce, pod jejichž správu konkrétní části dálnice patří.

Podle ministerstva dopravy uložily obce Šlapanice a Rosice, kterým administrativní správa v úseku náleží, pokuty za desítky tisíc korun. Vybrané peníze podle ministerstva obce využijí na zvýšení bezpečnosti silničního provozu, konkrétně půjde o úpravu přechodů pro chodce a jejich doplnění o bezpečnostní prvky, dobudování chodníků v lokalitě se zvýšeným pohybem dětí nebo o stavbu dopravního hřiště.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.