Der Spiegel uvedl, že soukromí investoři by v rámci případné privatizace mohli získat podíl až 49,9 procenta v podniku, který by měl mít na starosti výstavbu a správu dálnic. Těmito soukromými investory by prý mohly být banky a pojišťovny.
Podnik by podle listu měli financovat uživatelé dálnic. Německo nyní vybírá mýtné za nákladní automobily, asi 4 miliardy eur ročně. Mýtné pro osobní auta podle nedávného vyjádření ministra dopravy Alexandra Dobrindta zavede až po parlamentních volbách, které se uskuteční v září příštího roku.
Dálniční síť v Německu je se zhruba 13 000 kilometry druhou největší na světě po Spojených státech. Je pověstná i tím, že dodnes není na tisících kilometrech rychlostní omezení.
Úvahy o její privatizaci se objevovaly již dříve. Je však vysoce nepravděpodobné, že by k takovému kroku došlo ještě před parlamentními volbami, píše agentura Reuters.