ČTĚTE TAKÉ:
Drahá ropa láká pumpy ke zdražení
"Ceny si určují sami prodejci. Jde o to, jak vysoké marže k ceně pohonných hmot přirazí. Nákupní ceny pohonných hmot nejsou zase tak rozdílné, aby zdůvodňovaly například mnohakorunové rozdíly v jednom městě," říká majitel sítě pump Tank Ono Jiří Ondra. Spolu s bratrem vlastní síť deseti pump po celém Česku, a může tak srovnávat.
Ondra prozradil, že jeho rabat se pohybuje mezi 50 a 60 haléři na litru. "Sázíme na prodané množství. Držíme ceny nízko a díky tomu k nám přijede tankovat mnohem víc lidí," říká.¨
Důvodem je konkurence i to, v jaké části regionu se čerpací stanice nacházejí. 'Například v pohraničí jsou ceny vyšší kvůli zahraničním turistům, kteří sem jezdí pro ně levný benzin tankovat. To se týká především západních Čech. Také záleží na tom, jaká je v místě konkurence. Čím víc čerpacích stanic ve městě je, tím je benzin levnější," říká Ondra.
V Česku je nejdražším regionem oblast kolem dálnice D1 protínající Vysočinu a Praha. V obou případech přesáhla průměrná cena nejprodávanějšího naturalu 32 korun a nafty 30 korun.
"Vysočina je z hlediska ceny pohonných hmot dlouhodobě nejdražším regionem. Podle mého názoru je to z důvodu malé konkurence. V Praze je konkurence sice velká, ale čerpací stanice sázejí na to, že koupěschopnost obyvatel je tu mnohem vyšší než v jiných krajích," dodal Ondra.