Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženy chtějí vonět jako muži. Výrobci tělové kosmetiky mohou mít problém

  6:02aktualizováno  6:02
Americká společnost Procter & Gamble, která vyrábí mužskou tělovou kosmetiku Old Spice, zjistila, že její deodoranty kupují i ženy. A to nejen jako dárek pro své partnery, otce a­ syny, ale i pro sebe. Značka tím může přijít o část zákazníků, na které se dosud zaměřovala nejvíc – muže ve středním věku.

Isaiah Mustafa je tváří značky Old Spice od roku 2010. Právě on může možná za to, že ženy začaly kupovat tento pánský deodorant. | foto: Profimedia.cz

Pokud začne výrobky Old Spice používat víc žen nebo firma představí dámskou řadu svých produktů, může některé své pánské zákazníky ztratit. Ti totiž ve značce ztratí symbol mužnosti, kterou dosud představovala.

"Když se terénní vůz Porsche Cayenne v roce 2003 stal populární i mezi ženami, automobilka zaznamenala mezi jeho dosavadními uživateli velkou vlnu pobouření," řekla agentuře Bloomberg lektorka americké Harvard Business School Jill Avery, která studuje fenomén nazvaný genderová kontaminace.

Že mohou mít výrobky i jiné než původně zamýšlené využití, dokazuje příběh spreje neutralizujícího zápach Ambi Pur. Ve Vietnamu jej řidiči všudypřítomných silničních skútrů používají k odstranění nepříjemného odéru ze svých helem. Mast Bag Balm, původně vyvinutá ke zklidnění podrážděných kravských vemen po dojení, se zase začala využívat jako změkčovač kůže pro lidi a psy.

Old Spice možná "chybovala" výběrem své tváře a zaměřením reklamy. Od roku 2010 totiž s hercem Isaiahem Mustafou cílí zejména na ženy. Vzkazuje jim, že i jejich muž může vonět stejně jako tento pohledný svalovec.

Původní Old Spice cílil na ženy

Mluvčí americké Procter & Gamble Bryan Mccleary odmítl komentovat, zda firma připravuje uvedení dámské řady deodorantů. Mluvčí české pobočky Juraj Králik byl v rozhovoru pro MF DNES sdílnější: "O­ vytvoření dámské verze Old Spice zatím neuvažujeme," uvedl.

Poněkud paradoxní přitom je, že první vůně značky Old Spice, která vznikla už v roce 1937, byla určena ženám.

Za to, že si výhradně mužská značka v poslední době získává i něžné pohlaví, mohou tři faktory. Jednak americké ženy si mezi deodoranty Old Spice oblíbily novou řadu Fiji, která má jemnější a méně mužnou vůni než klasická řada. Jak také píše Bloomberg, deodorant lze v ­USA pořídit levněji než řady pro dámy od jiných značek. Navíc podle zkušeností mnohých žen funguje lépe.

"Muži se zpravidla potí více a jejich pot bývá i fyziologicky silnější, čemuž se přizpůsobuje i složení pánských deo přípravků," řekla MF DNES Radka Šimánková, manažerka marketingu divize Beauty Care společnosti Henkel ČR, která vyrábí deodoranty značky Fa.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.