Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prodej aut roste hlavně díky leasingu

  0:01aktualizováno  0:01
Už víc než polovina tuzemských motoristů si pořizuje vozy na splátky. Leasing je díky zvláštním nabídkám, s nimiž přichází prodejci, výhodnější než dřív. Automobilky a dovozci pochopili, že nestačí jen přicházet s akčními modely aut. Domácnosti je třeba přimět k utrácení i speciálními splátkovými akcemi.

Mladoboleslavská automobilka Škoda tak zejména díky své nabídce leasingu aut pod heslem "Já na to mám" po několika měsících stagnace v červenci znovu zvýšila prodej a znovu získala polovinu tuzemského trhu.

Od konce dubna, kdy projekt běží, prodala v této akci šest tisíc fabií (tolik aut všech tří řad automobilka prodá za jeden měsíc) a nyní se rozhodla akci rozšířit i na octavie. "Dá se říci, že tento projekt výrazně podpořil náš prodej. Celkem se nyní leasing aut v tuzemsku podílí na našich prodejích ze šedesáti procent a toto číslo stále roste," říká mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Leasing vozu v rámci nového projektu se od toho klasického liší zejména tím, že ve splátkách je zahrnuto i povinné ručení a havarijní pojištění. Například při koupi nejslabší fabie v ceně 260 tisíc a při záloze 76 tisíc korun je měsíční splátka 3500 korun.

Za vůz po pěti letech jeho majitel zaplatí dohromady 286 tisíc. Nemusí však platit pojištění, které jen pro letošní rok stálo 3500 korun, a havarijní pojištění, jehož ceny jsou ročně rovněž v řádu tisícikorun. Tak výhodně se auto při běžném leasingu pořídit nedá.

Akce, kterou Škoda Auto pořádá spolu s leasingovou firmou Škofin a Českou pojišťovnou, však není jedinou nabídkou výhodného prodeje aut na trhu. Podobný projekt na prodej svého úspěšného modelu Getz rozjel i prodejce vozů Hyundai spolu s ČSOB Leasingem.

"Máme rovněž pojištění v ceně leasingu," říká obchodní ředitel tuzemského zastoupení značky Hyundai Zdeněk Fořt. Celkem firma na leasing prodává polovinu aut, stejně jako třeba Ford. "Nejvíce vozů prodáme prostřednictvím vlastní společnosti FordLeasing. Proti loňskému roku stoupl počet uzavřených smluv zatím o 31 procent," uvedl mluvčí Fordu Martin Linhart.

Levnější nabídku si mohou výrobci a prodejci dovolit právě proto, že jsou vlastnicky propojeni s leasingovými firmami. V jiném případě se s nimi a pojišťovnami spojí při konkrétní akci a dohodnou lepší podmínky než jednotliví motoristé. "Leasingová firma při spojení s pojišťovnou dosahuje výhodnějších sazeb pojištění," říká například výkonný ředitel CAC Leasingu Milan Gerža.

Prodej aut na splátky v rámci leasingu roste i u ojetých vozů. Majitel největší sítě bazarů v zemi AAA Anthony Denny nedávno řekl, že na leasing jeho firma prodá již šest z deseti vozů.

Od příštího roku by však leasing automobilů mohl podražit. Vláda u osobních vozů schválila přeřazení DPH u přirážky, kterou si leasingové firmy motoristům účtují nad pořizovací cenu automobilu, z pěti na 22 procent. Podle Gerži by tak leasing aut měl podražit o 1,7 procenta.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Až sto tisíc na ruku. Firmy si přetahují lidi, nabízejí peníze i ubytování

Firmy lákají na takzvaný náborový příspěvek dělníky, operátory výroby, skladníky nebo programátory. Hlavně v dělnických profesích se peníze „za přestup“...  celý článek

(Ilustrační foto;)
Češi spotřebují víc elektrické energie. Produkci táhne uhlí

Češi v letošním prvním pololetí spotřebovali 31 terawatthodin (TWh) elektřiny, proti stejnému období loni o 3,2 procenta více. Meziročně o 2,5 procenta na 44,5...  celý článek

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.