Tento krok potvrzuje silný zájem čínských státních firem expandovat do zahraničí a stát se významným hráčem v oblasti akvizic.
Současně vyvolal ostrý spor dvou čínských státních podniků. S výběrem se totiž nechce spokojit druhý z uchazečů, společnost Shanghai Automotive Industry Corporation, která je největší automobilkou v Číně.
Ta v neděli oznámila, že zvažuje právní kroky proti rozhodnutí nuceného správce. "Naše nabídka byla nejlepší a s dobrými vyhlídkami pro zaměstnanost a automobilovou výrobu v Británii," uvedl odmítnutý zájemce.
Ta podala nabídku společně s bývalým šéfem evropských aktivit společnosti Ford Martinem Leachem.
Nucený správce v závěru týdne oznámil, že Nanjing Automotive koupila aktiva MG Rover Group a také jeho dceřinou firmu na výrobu motorů Powertrain. Britským dělníkům tak svitla naděje na alespoň částečné obnovení výroby v továrně Longbridge u Birminghamu.
MG Rover v dubnu kvůli vysokému zadlužení vyhlásila bankrot a uzavřela továrnu ve městě Longbridge, kde tak zaniklo na 5000 pracovních míst. Pádem Roveru skončila činnost poslední velké automobilky v Británii.
Poradenská a auditorská společnost PricewaterhouseCoopers, která je nuceným správcem Roveru, odmítla vyjádření odmítnutého zájemce o právních krocích komentovat.
Vítězná Nanjing Automotive, která je v Číně nejstarším automobilovým výrobcem, sdělila, že přemístí z továrny Longbridge u Birminghamu výrobu motorů a část automobilové produkce do Číny. Slíbila však v závodě zaměstnat 2000 lidí a zčásti obnovit produkci automobilových značek Rover a MG.
"S procesem výběru jsme byli velmi spokojeni a nemáme, co bychom k tomu dále řekli," uvedla mluvčí Nanjing.
Informované zdroje podle agentur řekly, že Nanjing za Rover zaplatila 50 až 100 milionů liber (až 4,3 miliardy korun). Odborový svaz TGWU vyjádřil nad výsledkem výběru zklamání, slíbil však, že bude s Nanjing v Británii spolupracovat.